Lidl zmniejszy zawartość soli i cukru w swoich produktach

Lidl Polska zapowiada prozdrowotne zmiany w asortymencie. Niemiecka sieć chce zmniejszyć zawartość soli oraz cukru w produktach marek własnych o 20 proc. Długoterminowy cel ma zostać osiągnięty do 2025 roku. Redukcja cukru obejmie takie produkty jak płatki śniadaniowe czy napoje, a redukcja soli wyroby piekarnicze.

Obraz
Źródło zdjęć: © Eastnews | Wlodzimierz Wasyluk/ Eastnews

Lidl Polska zapowiada radykalną zmianę w składzie swoich produktów. Niemiecka sieć chce zmniejszyć zawartość soli oraz cukru w produktach marek własnych o 20 proc. Długoterminowy cel ma zostać osiągnięty do 2025 roku. Redukcja cukru obejmie takie produkty jak płatki śniadaniowe czy napoje, a redukcja soli - wyroby piekarnicze.

Sieć poinformowała, że decyzja wynika z troski o zdrowie klientów i dobro konsumentów. Cel ten jest rozumiany jako obniżenie w całym asortymencie marek Lidla średniej ważonej zawartości dodawanego cukru oraz soli o 20 proc.

- Z uwagi na to, że edukacja żywieniowa rozpoczyna się już w wieku dziecięcym, strategię redukcji dodanej soli oraz cukru rozpoczynamy od produktów chętnie i często jedzonych przez dzieci – komentuje decyzję sieci Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

W zakresie redukcji cukru Lidl ma koncentrować się na asortymencie chętnie spożywanym przez dzieci np. płatkach śniadaniowych czy napojach. Natomiast w zakresie redukcji soli sieć pracuje nad wieloma grupami towarowymi - szczególnie nad pieczywem. Ograniczenia soli i cukru mają nie zmieniać walorów smakowych kupowanych produktów, ale mają poprawiać ich zdrowotność.

Lidl powołuje się tu na dane i wskazania Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), która podaje, że wysokie spożycie cukru obok braku ruchu są główną przyczyną cukrzycy. Zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia to dostarczenie mniej niż 10 proc. energii pochodzącej z łatwo dostępnego cukru (glukoza i fruktoza oraz produkty, które naturalnie zawierają cukier takie jak miód, syropy, soki czy koncentraty) co przy dziennym spożyciu 2000 kcal odpowiada 50 g cukru dziennie.

Nadmierne spożycie soli może prowadzić do powstawania tzw. chorób cywilizacyjnych w tym nadciśnienia tętniczego. Wartość referencyjna dziennego spożycia to 6 g dla osoby dorosłej (lub 5 g według wskazań Światowej Organizacji Zdrowia).

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 10 000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 600.

Wybrane dla Ciebie

Trwają kontrole na wsiach. Co sprawdzają inspektorzy?
Trwają kontrole na wsiach. Co sprawdzają inspektorzy?
Ukradła kwiaty warte 55 tys. zł. Tak się tłumaczy
Ukradła kwiaty warte 55 tys. zł. Tak się tłumaczy
Linia lotnicza się zamyka. Woziła Polaków do turystycznego raju
Linia lotnicza się zamyka. Woziła Polaków do turystycznego raju
Obiad w Warszawie za 19 złotych. Tania stołówka rusza 1 października
Obiad w Warszawie za 19 złotych. Tania stołówka rusza 1 października
Miał 18 mieszkań na wynajem. Teraz się ich pozbywa. Podał powody
Miał 18 mieszkań na wynajem. Teraz się ich pozbywa. Podał powody
Spór o zabytkową willę w Zakopanem. "Czujemy się szykanowani"
Spór o zabytkową willę w Zakopanem. "Czujemy się szykanowani"
Mówi o rozwodzie z polską polityką. A jaki majątek posiada Hołownia?
Mówi o rozwodzie z polską polityką. A jaki majątek posiada Hołownia?
Zbigniew Ziobro zatrzymany. Oto jego oświadczenie majątkowe
Zbigniew Ziobro zatrzymany. Oto jego oświadczenie majątkowe
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych
Poprosiła o darmową wodę z kranu. Oto co usłyszała od kelnerki
Poprosiła o darmową wodę z kranu. Oto co usłyszała od kelnerki
"Basy dudnią w głowie". Mieszkańcy mają dość restauracji
"Basy dudnią w głowie". Mieszkańcy mają dość restauracji
"Mafijny styl". Tak oszukali turystów na Podhalu. TPN interweniuje
"Mafijny styl". Tak oszukali turystów na Podhalu. TPN interweniuje