Lidl zmniejszy zawartość soli i cukru w swoich produktach
Lidl Polska zapowiada prozdrowotne zmiany w asortymencie. Niemiecka sieć chce zmniejszyć zawartość soli oraz cukru w produktach marek własnych o 20 proc. Długoterminowy cel ma zostać osiągnięty do 2025 roku. Redukcja cukru obejmie takie produkty jak płatki śniadaniowe czy napoje, a redukcja soli wyroby piekarnicze.
25.01.2017 | aktual.: 25.01.2017 12:53
Lidl Polska zapowiada radykalną zmianę w składzie swoich produktów. Niemiecka sieć chce zmniejszyć zawartość soli oraz cukru w produktach marek własnych o 20 proc. Długoterminowy cel ma zostać osiągnięty do 2025 roku. Redukcja cukru obejmie takie produkty jak płatki śniadaniowe czy napoje, a redukcja soli - wyroby piekarnicze.
Sieć poinformowała, że decyzja wynika z troski o zdrowie klientów i dobro konsumentów. Cel ten jest rozumiany jako obniżenie w całym asortymencie marek Lidla średniej ważonej zawartości dodawanego cukru oraz soli o 20 proc.
- Z uwagi na to, że edukacja żywieniowa rozpoczyna się już w wieku dziecięcym, strategię redukcji dodanej soli oraz cukru rozpoczynamy od produktów chętnie i często jedzonych przez dzieci – komentuje decyzję sieci Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.
W zakresie redukcji cukru Lidl ma koncentrować się na asortymencie chętnie spożywanym przez dzieci np. płatkach śniadaniowych czy napojach. Natomiast w zakresie redukcji soli sieć pracuje nad wieloma grupami towarowymi - szczególnie nad pieczywem. Ograniczenia soli i cukru mają nie zmieniać walorów smakowych kupowanych produktów, ale mają poprawiać ich zdrowotność.
Lidl powołuje się tu na dane i wskazania Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), która podaje, że wysokie spożycie cukru obok braku ruchu są główną przyczyną cukrzycy. Zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia to dostarczenie mniej niż 10 proc. energii pochodzącej z łatwo dostępnego cukru (glukoza i fruktoza oraz produkty, które naturalnie zawierają cukier takie jak miód, syropy, soki czy koncentraty) co przy dziennym spożyciu 2000 kcal odpowiada 50 g cukru dziennie.
Nadmierne spożycie soli może prowadzić do powstawania tzw. chorób cywilizacyjnych w tym nadciśnienia tętniczego. Wartość referencyjna dziennego spożycia to 6 g dla osoby dorosłej (lub 5 g według wskazań Światowej Organizacji Zdrowia).
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 10 000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 600.