Pollena wraca na rynek
Po kilkunastu latach przerwy na rynku ponownie pojawi się znana jeszcze z czasów PRL marka Pollena. Pod tą nazwą sprzedawane teraz będą kosmetyki.
26.09.2011 | aktual.: 26.09.2011 08:32
Po kilkunastu latach przerwy na rynku ponownie pojawi się marka Pollena. Pod tą nazwą sprzedawane teraz będą kosmetyki.
Wielki powrót marki Pollena przygotował dystrybutor farmaceutyków Polfa - informuje "Puls Biznesu". Aktualnie firma jest właścicielem marki. Jej prezes liczy, że rozpoznawalność marki pozwoli Pollenie z sukcesem powrócić na rynek.
Producent zapowiedział, że jeszcze w tym roku do sprzedaży trafią kosmetyki do stylizacji i pielęgnacji włosów. Na początku w aptekach znajdziemy produkty lecznicze Polleny. Chwilę później pojawią się w sieciach handlowych i drogeriach.
Kosmetyki mają pozycjonować się w średniej półce cenowej. Docelowym producentem kosmetyków pod marką Polfa i Pollena będzie spóła V. Laboratories, która już od dawna sprzedaje swoje produkty. Teraz zmienią one nazwę. Obie spółki liczą, że rozpoznawalność marki wpłynie na sukces sprzedażowy - informuje "Puls Biznesu".
Konkurencja dość sceptycznie podchodzi do pomysłu reaktywacji marki. Ich zdaniem minęło zbyt dużo czasu, żeby nazwa miała jakieś znaczenie. Przypomnijmy, że marka Pollena zniknęła z rynku kilkanaście lat temu.
Kliknij, by obejrzeć reklamę
Takie opinie nie zrażają jednak prezesa Polfy Grzegorza Dworaka, który już zapowiada ekspansję na węgierskie, kazachskie i rosyjskie rynki. Kosmetyki Polfy mają trafić również na Zachód i do Ameryki Północnej. W skład całej oferty produktowej polskiego producenta na eksport wejdą m. in. produkty do pielęgnacji, produkty weterynaryjne i osprzęt medyczny.
Planowane na koniec roku dochody Polfy mają wynieść 95 mln zł przychodów i 700 tys. zł zysku netto. Wraz z wprowadzeniem nowych produktów firma liczy, że w przyszłym roku przychody sięgną 106 mln zł, natomiast zysk netto nawet 1,6 mln zł.