Trwa ładowanie...
kredyt
23-08-2010 08:15

Konto w banku? Najchętniej za darmo

W największych bankach, PKO BP i Pekao, liczba rachunków osobistych w skali roku spadła. Inne zaciekle walczyły o klientów, obniżając opłaty lub likwidując je albo wydając miliony na promocję.

Konto w banku? Najchętniej za darmoŹródło: Jupiterimages
d1dmrp5
d1dmrp5

Liczba rachunków osobistych zwiększyła się w ciągu roku o blisko 1,5 mln i sięga już 22 mln - wynika z danych zebranych przez nas w 21 bankach komercyjnych.

Wygrały te banki, które oferują konta prowadzone bez opłat, oraz te, które zainwestowały w promocję tych produktów. Największy przyrost w ciągu roku odnotowały internetowy mBank, Alior Bank, który jest stosunkowo nowym graczem na rynku, BZ WBK, ING Bank Śląski oraz Eurobank.

W pierwszej połowie roku banki wydały na reklamy kont (ROR, oszczędnościowych i firmowych) ponad 155 mln zł, dwa razy więcej niż przed rokiem – wynika z danych Expert Monitora. Najbardziej spektakularną akcję reklamową, z udziałem znanego francuskiego aktora Gerarda Depardieu, przeprowadził BZ WBK, który w ciągu roku otworzył 188 tys. kont, z czego gros w ciągu trzech miesięcy trwania tej kampanii, w ramach której oferował nowym klientom 100 zł za otwarcie konta.

- W okresie ostatniej kampanii dotyczącej kont osobistych, tj. od początku marca do końca maja, przybyło nam łącznie 144 tys. rachunków – przyznaje Marcin Pawłowski, dyrektor ds. produktów detalicznych i depozytowych w BZ WBK. – Klient zadowolony z konta osobistego to też potencjalny posiadacz kart kredytowych, kredytu hipotecznego, lokat czy produktów strukturyzowanych – dodaje Pawłowski.

d1dmrp5

- Stawiamy na zwiększanie cross sellingu (sprzedaż krzyżowa, dopełniająca - red.) oraz pozyskiwanie aktywnych rachunków. Dlatego w akcjach marketingowych magnesem dla klientów jest solidna oferta kont, a nie dodatkowe nagrody. Klienci pozyskiwani w ten sposób gwarantują lojalność w relacjach i aktywne korzystanie z produktów - mówi z kolei Jarosław Mastalerz, członek zarządu BRE Banku ds. bankowości detalicznej.

W tym roku małą rewolucję na rynku kont wywołał spadek opłat ponoszonych przez banki za korzystanie przez ich klientów z bankomatów innych sieci. Obniżyły je zarówno MasterCard, jak i Visa. W efekcie coraz więcej banków oferuje klientom bezpłatne korzystanie z urządzeń należących do innych instytucji. Okazało się, że brak opłat za operacje bankomatowe i za prowadzenie konta to obecnie główny magnes przyciągający klientów.

- Największą popularnością cieszą się bezpłatne internetowe konta Direct oraz konto Komfort. W tym roku udostępniliśmy właścicielom kont Direct bezpłatne wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce i właściwie to konto jest obecnie promowane – przyznaje Przemysław Dukiel z departamentu zarządzania rynkiem klienta detalicznego w ING Banku.

Okazuje się także, że liczba rachunków zwiększa się w tych bankach, które lepsze warunki udzielania kredytów osobistych oferują osobom, które zdecydują się na założenie u nich konta i przelewanie na nie wynagrodzenia. – Na początku roku zmodyfikowaliśmy ofertę. Klienci w zależności od rodzaju rachunku mogą korzystać z preferencyjnych warunków dotyczących także produktów hipotecznych czy inwestycyjnych – podkreśla Monika Szlosek, dyr. departamentu bankowości detalicznej Deutsche Bank PBC.

W przypadku Eurobanku duży wzrost liczby kont wynika w dużej mierze z faktu, że osobom zaciągającym kredyt bank ten oferuje bezpłatny rachunek, przez który mogą spłacać raty.

Monika Krześniak

d1dmrp5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1dmrp5