Nowy mBank. Nowe logo

Wystartował nowy mBank. Zbudowany od podstaw nowy serwis transakcyjny tej popularnej instytucji finansowej. Przy okazji bank zmienia swój wizerunek.

Nowy mBank. Nowe logo
Źródło zdjęć: © mBank | Print Screen

04.06.2013 | aktual.: 04.06.2013 14:18

Charakterystyczne logo mBanku kojarzące się z kwiatem lub kogucikiem przechodzi do historii. Dziś bank zaprezentował zmienione logo oraz uruchomił nowy serwis transakcyjny.

Pasiak zamiast kwiatka

Nowe logo to nazwa mBank na tle zbudowanym z różnokolorowych pionowych pasów. Jak usłyszeliśmy od pracowników banku za tym projektem stoją trzy inspiracje. Po pierwsze logo kojarzy się z kodem kreskowym. Drugą analogią jest noszona na mundurze baretka od orderu. Po trzecie wreszcie przypomina łowicki pasiak.

Nowy mBank ma kłopoty
- Łowicz jest w połowie drogi między Łodzią a Warszawą, a my jesteśmy łódzko-warszawskim bankiem - żartował na konferencji prasowej Cezary Stypułkowski, prezes BRE Banku.

Pod nowym logo mBanku w przyszłości będą działać też obecne marki MultiBanku i BRE. Migracja klientów do nowego serwisu mBanku ma być elementem drugiego etapu projektu, który rozpocznie się w listopadzie tego roku. Logo będzie występować w kilku wersjach kolorystycznych w zależności od rodzaju oferty.

- Wierzymy, że stworzenie jednej silnej marki pozwoli umocnić naszą pozycję na rynku bankowym przy optymalnym wykorzystaniu budżetów marketingowych - stwierdził Cezary Stypułkowski. - Poza tym, projekt jednego banku oznacza również lepszą efektywność kosztową i organizacyjną - dodał.

Bez przymusu

O ile zmianę logo zauważą wszyscy klienci, którzy odwiedzą stronę internetową banku, to nowy system będzie na razie dostępny tylko dla tych, którzy wcześniej się do niego zapisali.

- Do końca tygodnia dokonamy przeniesienia rachunków 80 tysięcy klientów - powiedział rzecznik prasowy Grupy BRE Banku, Krzysztof Olszewski. - Ale to dopiero początek.

Docelowo nowy serwis mBanku ma stać się platformą dla wszystkich chętnych klientów mBanku, MultiBanku i BRE Banku, jednak jak podkreślają pracownicy banku na razie nie jest planowane wyłączanie starych serwisów. - Nie chcemy klientów do niczego zmuszać, chcemy ich przekonać, że warto korzystać z nowej platformy - powiedział Cezary Kocik, wiceprezes BRE Banku ds. bankowości detalicznej.

Nowy serwis

Nowy serwis mBanku charakteryzuje się nowoczesnym designem. W porównaniu ze starym serwisem i większością pozostałych platform bankowości internetowej jest w nim mniej tabelek, a więcej grafiki i obrazów.

- Nowy serwis transakcyjny daje klientom trzy rzeczy: wygodę i intuicyjność obsługi, lepsze zrozumienie własnych finansów i wymierne korzyści finansowe - przekonywał Michał Panowicz, szef projektu nowego mBanku.

Obraz
© (fot. mBank)

Jego zdaniem jednym z największych ułatwień dla klientów ma być inteligentna wyszukiwarka, która pozwala szybciej przeszukać historię transakcji. Podczas wpisywania poszukiwanej frazy system na bieżąco wyświetla podpowiedzi. Jedynym ograniczeniem dla wyszukiwarki pozostanie natomiast zakres czasowy. Do nowego mBanku przeniesione zostaną tylko dane transakcji od 1 stycznia 2012 r. Wcześniejsza historia będzie dostępna w systemie na takiej samej zasadzie, jak na dotychczasowej platformie.

Kolejnym usprawnieniem jest możliwość planowania kilku kolejnych przelewów do danego odbiorcy w ramach jednego okna. Pozwala to np. znacznie skrócić czas potrzebny na opłacenie rachunków. Nowy mBank umożliwia również dokonywanie przelewów na numer telefonu i konto na Facebooku.

mBank na nowej platformie udostępnia również narzędzia do zarządzania finansami. Pozwala ono na planowanie budżetu, podział wydatków według kategorii i znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy wystarczy nam pieniędzy do końca miesiąca.

Do nowego serwisu włączony został również program rabatowy mOkazje, który od kilku tygodni działa jako aplikacja na Facebooku.

- Mamy klientów, którzy w ciągu pierwszych czterech tygodni działania mOkazji zaoszczędzili nawet 730 zł - powiedział Michał Panowicz, szef projektu nowego mBanku.

Koszt innowacji

mBank i polska bankowość są w pierwszej lidze innowatorów sektora bankowego - powiedział Jarosław Masztalerz, wiceprezes BRE Banku ds. operacji i informatyki. – Nie udało nam się znaleźć drugiego takiego produktu jak nasz, choć szukaliśmy na całym świecie.

Nad nowym mBankiem przez kilkanaście miesięcy pracowało ok. 200 osób. Projekt ma założony budżet w wysokości 100 mln zł. Do zakończenia pierwszego etapu wydano nieco ponad połowę tej kwoty i pracownicy banku przekonują, że uda zmieścić się w przewidzianym limicie.

logoserwisbank
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)