Trwa ładowanie...
kariera
16-03-2011 10:18

10 sposobów na wypromowanie siebie w pracy

Wiesz, że masz większe umiejętności i zdolności niż te, które wykorzystuje twój szef? Nic prostszego, musisz wypromować swoją osobę na tyle, by ktoś w końcu wykorzystał twoje potencjalne możliwości. Jak to jednak zrobić? Oto dziesięć najbardziej przydatnych rad.

10 sposobów na wypromowanie siebie w pracyŹródło: thinkstock
d38kbil
d38kbil

1. Relacje z przełożonym (mentorem)

Badania wykazują, że w cztery spośród pięciu osób uzyskujących awans ma bliski kontakt ze swoimi przełożonymi. Mentorzy w strukturach władzy takie bliskie sobie osoby promują u swoich szefów. Niektóre firmy mają formalny program mentoringu, który polega na tym, że starszy i bardziej doświadczony pracownik wprowadza nową osobę w firmę. Taki mentor obserwuje młodego pracownika i pomaga go promować, jeśli ten na to zasługuje.

2. Chwal się wynikami

Jeśli sam widzisz wyraźnie efekty swojej pracy, to wcale nie jest powiedziane, że widzą to również inni. Daj im szansę, przedstawiając informacje o swoich osiągnięciach, jednak w niezbyt nachalny sposób. Notuj sobie lub zapamiętuj wszelkie swoje osiągnięcia. Gdy będziesz wezwany na rozmowę w sprawie ewentualnego awansu, albo przy innej nadarzającej się okazji - będziesz mógł przedstawić konkretną listę sukcesów, co robi niesamowite wrażenie.

3. Autopromocja w praktyce

Całe życie słyszymy z zewnątrz, że skromność jest cnotą. Być może tak jest, ale na pewno w pracy nadmierna skromność jest szkodliwa! Bądźmy widoczni przy pracy nad różnymi projektami, a jeśli już sami za coś odpowiadamy, pokazujmy efekty swojej pracy.

4. Stwórz więź ze swoim szefem

Prosta sprawa: zacznijmy myśleć o naszym szefie, jak o strażniku na granicy. Albo otworzy nam szlaban i pozwoli przejść na wyższy etap pracy w firmie, albo szlaban zostawi opuszczony i pozbawi nas możliwości awansu. Dlatego tak ważne jest to, by dobrze z szefem żyć. Nie chodzi o wazeliniarstwo! Wykorzystujmy szefa jako osobę, której rad szukamy. Gdy zauważy on nasze zainteresowanie tym, co się dzieje w firmie, będzie wiedział, że zależy nam na jeszcze bardziej ścisłym związaniu się z miejscem pracy. *5. Zdobądź nową wiedzę i umiejętności *

d38kbil

Jest oczywiste, że jednym z najlepszych sposobów na sukces w autopromocji jest poszerzanie swojej wiedzy i umiejętności w dziedzinach, które są ważne dla naszej firmy. Czasy się zmieniają i pracownik, który idzie z ich duchem jest cennym nabytkiem. Pracownicy, którzy chcą się rozwijać powinni także powiększać swoją wiedzę z innych niż czysto zawodowe dziedzin.

6. Zbuduj sieć popleczników

Im więcej ludzi zna twoje mocne strony i wartość dla zakładu pracy, tym większa szansa, że w momencie rozmów na temat rozwoju firmy, twoje nazwisko jako ewentualnego kandydata do awansu się pojawi. Do tego możesz sam skorzystać dowiadując się więcej na temat tego, co dzieje się w innych miejscach firmy.

7. Poproś o dodatkowe obowiązki

Jesteś dla firmy o wiele bardziej użyteczny, jeśli sam zgłaszasz się do wykonywania dodatkowych obowiązków. Jeśli szef pyta o chętnego do jakiegoś zadania i nie widzi lasu rąk - zgłoś się. Łatwiej zwrócić na siebie uwagę i odnieść sukces, jeśli będziemy bardzo w pracę zaangażowani.

8. Działaj zawsze profesjonalnie

Pracuj na reputację osoby niezawodnej, profesjonalnie podchodzącej do swoich obowiązków. Ubieraj się ładnie i profesjonalnie, jeśli nie wiesz, co zrobić - zadawaj pytania. Wyróżniaj się z tłumu pozytywnym nastawieniem do pracy, nie jęcz, nie narzekaj. A przede wszystkim: nie patrz od wejścia do firmy na zegarek licząc za ile godzin skończysz pracę!

d38kbil

9. Bądź częścią zespołu

Najlepsze i największe projekty zawsze wykonywane są przez zespół ludzi. Jeśli nauczysz się pracy w zespole, będziesz brał na siebie tyle pracy, ile inni od ciebie oczekują - będzie dobrze. Koledzy z zespołu zwrócą uwagę na to, co i jak robisz i nawet bezwiednie zwrócą uwagę na ciebie przełożonym. Stąd krok do awansu!

10. Samemu stwórz możliwości dla siebie

W każdej firmie istnieją obszary zaniedbane, takie, które mimo że są ważne, nie są dobrze zarządzane. Odnajdź takie obszary, zaproponuj plan naprawczy i weź się za robotę. Jeśli ci się uda, bardzo możliwe, że dostaniesz kolejne zadanie, większej już wagi. I ambitnie, krok po kroku wejdziesz na szczyt.

AD/JK

d38kbil
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d38kbil