A.pl Internet 16 grudnia zadebiutuje na NewConnect
08.12. Warszawa (PAP) - A.pl Internet, spółka zarządzająca siecią delikatesów internetowych A.pl i sklepem Fresh24.pl, zadebiutuje na NewConnect w piątek 16 grudnia - poinformowała...
08.12.2011 | aktual.: 08.12.2011 14:25
08.12. Warszawa (PAP) - A.pl Internet, spółka zarządzająca siecią delikatesów internetowych A.pl i sklepem Fresh24.pl, zadebiutuje na NewConnect w piątek 16 grudnia - poinformowała spółka w komunikacie.
W ramach oferty akcji s. F spółka pozyskała 3 mln zł. Łącznie do obrotu zostanie wprowadzonych 3.973.600 akcji serii A, B, C, D, E i F o nominalnej wartości 397.360 zł.
Środki z emisji mają zostać przeznaczone na rozwój sieci sklepów w kolejnych lokalizacjach i umocnienie pozycji A.pl na rynku e-grocery. Spółka podała w komunikacie, że zamierza rozwijać się organicznie, ale także poprzez konsolidację rynku.
W październiku A.pl Internet kupiła sklep internetowy Fresh24.pl. W zamian spółka Fresh24.pl objęła 10,4 proc. akcji A.pl Internet, z tego 256.666 akcji serii F w ramach prowadzonej przez spółkę oferty prywatnej.
"Działamy w bardzo perspektywicznej branży. W Polsce rynek zakupów spożywczych przez internet stanowi obecnie tylko ok. 0,1 proc. wartości rynku spożywczego, podczas gdy średnia światowa to 1,8 proc. Już w najbliższych latach spodziewamy się bardzo dynamicznego rozwoju i wzrostu e-grocery nawet ponad 30 proc. rocznie, bo taka dynamika była obserwowana w innych segmentach handlu detalicznego" - powiedział cytowany w komunikacie Radosław Celiński, prezes A.pl Internet.
"W rezultacie krajowy rynek zakupów spożywczych przez internet w ciągu 5 lat może osiągnąć wartość od 1,8 do 2,5 mld zł. To bardzo obiecująca perspektywa, która kusi kolejnych graczy. Dlatego zależy nam, by jak najszybciej pokryć naszą siecią wszystkie regiony Polski i zająć możliwie najlepszą pozycję na tym rynku. To pozwoli nam na efektywne prowadzenie działalności i osiąganie dodatkowych zysków związanych ze skalą biznesu" - dodał.
A.pl Internet pod marką A.pl prowadzi delikatesy internetowe o zasięgu krajowym. Delikatesy rozpoczęły działalność pod koniec 2008 r. na rynku warszawskim, a obecnie świadczą usługi również w Trójmieście, Krakowie, Katowicach wraz z miastami wchodzącymi w skład aglomeracji katowickiej, a także w Bydgoszczy, Olsztynie, Białymstoku, Szczecinie, Toruniu i Ostródzie. Plany spółki przewidują systematyczne poszerzanie zasięgu o kolejne lokalizacje.
W 2010 r. spółka nawiązała współpracę z notowaną na GPW Grupą Bomi, która została dostawcą produktów oraz akcjonariuszem A.pl Internet. Pakiet akcji A.pl Internet posiada także giełdowa spółka Action.(PAP)
gsu/ osz/