Trwa ładowanie...
d1dmrp5

AB chce przyspieszyć budowę centrum dystrybucyjnego w Magnicach

30.08. Warszawa (PAP) - AB chce przyspieszyć budowę centrum dystrybucyjnego w Magnicach oraz kontynuować dotychczasową strategię wzrostu organicznego, która ma zapewnić spółce...

d1dmrp5
d1dmrp5

30.08. Warszawa (PAP) - AB chce przyspieszyć budowę centrum dystrybucyjnego w Magnicach oraz kontynuować dotychczasową strategię wzrostu organicznego, która ma zapewnić spółce utrzymanie dwucyfrowego wzrostu obrotów w kolejnych kwartałach - poinformował Andrzej Przybyło, prezes zarządu AB.

"Chcemy dalej koncentrować się na pozyskiwaniu nowych kanałów dystrybucyjnych, dywersyfikacji produktowej, rozwijaniu oferty - nie tylko w tradycyjnych kanałach, ale też w sąsiednich, takich jak elektronika użytkowa czy dział AGD. Chcemy dalej rozszerzać bazę partnerską, oraz działać na rzecz rozwoju marek własnych w poszukiwaniu wyższej marży" - powiedział Przybyło na spotkaniu z dziennikarzami.

Prezes poinformował, że spółka zamierza przyśpieszyć budowę centrum dystrybucyjnego w Magnicach. IV kwartał tego roku ma zostać poświęcony na prace projektowe, w I kwartale przyszłego roku przygotowany ma zostać teren pod budowę, a pod koniec pierwszego półrocza rozpocząć mają się prace budowlane. Spółka planuje uruchomienie centrum na przełomie lat 2014/2015.

"Zwiększamy swoje udziały rynkowe, a realizacja inwestycji w Magnicach pozwoli utrzymać dotychczasowe tempo rozwoju wewnętrznego w grupie AB. Osiągamy dwucyfrowy wzrost obrotów z kwartału na kwartał, nie doświadczamy spowolnienia a dotychczasowe sygnały sugerują, że powinno nam się udać utrzymać tę dynamikę i w kolejnym roku" - powiedział Przybyło.

d1dmrp5

Prezes AB oświadczył również, że spółka może utrzymać dotychczasową politykę niewypłacania dywidendy.

AB zanotowało w IV kwartale 2011/2012 7,89 mln zł zysku netto. Jest to wynik gorszy od oczekiwań analityków na poziomie 8,5 mln zł, a także od zeszłorocznego rezultatu w wysokości 8,2 mln zł.

Zysk operacyjny spółki wzrósł rdr do 14,1 mln zł z 11,8 mln zł. Okazał się także wyższy od konsensusu rynkowego wynoszącego 13,6 mln zł.

Ponadto, AB wygenerowało w tym okresie przychody o 20 proc. wyższe niż w IV kwartale roku poprzedniego. Wyniosły one 963,2 mln zł i były także nieco lepsze niż wskazywała średnia oczekiwań analityków na poziomie 919,8 mln zł. (PAP)

wst/ asa/

d1dmrp5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1dmrp5