ABC Data oczekuje pozytywnego wpływu marki własnej na wyniki finansowe
29.06. Warszawa (PAP) - ABC Data poszerzyła ofertę o produkty pod własną marką, pod którą oferowane będą tonery i tusze. Produkty pod marką własną mają pozytywnie wpływać na wyniki...
29.06.2011 | aktual.: 29.06.2011 17:08
29.06. Warszawa (PAP) - ABC Data poszerzyła ofertę o produkty pod własną marką, pod którą oferowane będą tonery i tusze. Produkty pod marką własną mają pozytywnie wpływać na wyniki finansowe spółki - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji.
"Zapowiadając sprzedaż produktów własnej marki, uwzględnialiśmy przychody z tej inwestycji w prognozie. Nie wpłyną one znacząco na obroty spółki, niemniej w tym projekcie najważniejsza jest marża. Każda dodatkowa sprzedaż będzie mieć więc znaczenie" - powiedział na środowej konferencji prezes ABC Data, Marek Sadowski.
"Produkty pod marką +colorovo+ będą pozytywnie wpływać na wyniki finansowe spółki" - dodał członek zarządu ABC Data, Wojciech Łastowiecki.
Przedstawiciele spółki nie chcieli podać dokładniejszych danych dotyczących wyników finansowych.
Celem strategicznym rozwoju oferty własnych marek jest systematyczne zwiększanie marży w oparciu o kompetencje do tworzenia, wprowadzania i sprzedaży produktów pod własną marką do szerokiej bazy klientów Grupy ABC Data.
W III kw. 2011 r. ABC Data chce zacząć sprzedaż swoich produktów pod własną marką w Czechach, Rumunii, na Słowacji i Litwie, po czym na przełomie w IV kw. 2011 i I kw. 2012 zapaść ma decyzja dotycząca wprowadzenia na rynek kolejnych grup produktowych pod własną marką.
Produkty "colorovo" są dedykowane do ok. 1200 typów używanych na rynku drukarek, takich producentów jak: Canon, Epson, Hewlett Packard, Lexmark, Konica Minolta, Samsung, Brother.
ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT, oprogramowania i elektroniki użytkowej. Spółka jest obecna w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i na Litwie. W 2010 roku spółka przyjęła 51 proc. udziałów dystrybutora IT w Rumunii, Scop Computers.(PAP)
jmn/ ana/