Agora spodziewa się spadku wydatków na reklamę w dziennikach w II półroczu r/r (opis, aktl.)

(Dochodzi wypowiedź rzecznika TVN)


16.10.Warszawa (PAP) - Agora spodziewa się, że w drugim półroczu tego roku wydatki na reklamę w prasie codziennej będą o ok....

(Dochodzi wypowiedź rzecznika TVN)

16.10.Warszawa (PAP) - Agora spodziewa się, że w drugim półroczu tego roku wydatki na reklamę w prasie codziennej będą o ok. 3-5 proc. niższe od ubiegłorocznych - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. TVN nie chce komentować sytuacji na rynku reklamy telewizyjnej.

"Wraz z globalnym kryzysem finansowym oraz niestabilną sytuacją makroekonomiczną, Agora dostrzega niepokojące trendy na prasowym rynku reklamy" - podała spółka.

Spółka podała, że szacunki wydatków na reklamę w dziennikach, oparte o dostępne źródła danych wskazują, że negatywna dynamika w okresie wakacyjnym utrzymała się we wrześniu i oznacza kontynuację podobnego trendu przez najbliższe miesiące.

"W związku z powyższym, spółka oczekuje, że w drugim półroczu 2008 roku wydatki na reklamę w prasie codziennej będą o ok. 3-5 proc. niższe od ubiegłorocznych" - poinformowała Agora.

TVN nie chce komentować sytuacji na rynku reklamy telewizyjnej.

"Możemy powiedzieć jedynie, że pracujemy nad aktualizacją prognoz, które podamy 7 listopada" - powiedział PAP Karol Smoląg, rzecznik TVN. Nie chciał jednak powiedzieć czy aktualizacja dotyczy podwyższenia czy obniżenia prognoz.

Wcześniej w październiku prezes TVN Piotr Walter mówił PAP, że nie widzi oznak spowolnienia na rynku reklamy telewizyjnej z powodu kryzysu na rynkach finansowych i zapowiadał kontynuację dobrych wyników w IV kwartale, po udanym III kwartale.

Według nieoficjalnych, rynkowych informacji, aktualizacja prognoz TVN może oznaczać ich podniesienie.

W sierpniu Agora podwyższyła prognozy wzrostu rynku reklamy w 2008 roku do 12 proc. z wcześniejszych 10-11 proc., po zwyżce rynku reklamy o 17 proc. w pierwszym półroczu, jednak podała wtedy, że spodziewa się w II półroczu ochłodzenia rynku reklamy, ale wynikającego raczej z efektu wysokiej bazy, a nie z potencjalnego spowolnienia gospodarki.

Spółka prognozowała wtedy wzrost wydatków na reklamę w dziennikach o 4-5 proc. w 2008 roku.

Według sierpniowych szacunków Agory w pierwszym półroczu 2008 roku wzrost wydatków na reklamę w dziennikach wyniósł 8 proc., natomiast w magazynach prawie 10 proc. (PAP)

bas/ asa/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Bas niezgody. Spór mieszkańców apartamentowców z klubem fitness
Bas niezgody. Spór mieszkańców apartamentowców z klubem fitness
Koniec zakładu z grupy polskiego miliardera. Wypłacili ogromne bonusy
Koniec zakładu z grupy polskiego miliardera. Wypłacili ogromne bonusy
Niektórzy będą mogli uniknąć podatku od spadku. Rząd ma nowy pomysł
Niektórzy będą mogli uniknąć podatku od spadku. Rząd ma nowy pomysł
Bez uprawnień, bez poszanowania zasad. Rolniczka w rękach policji
Bez uprawnień, bez poszanowania zasad. Rolniczka w rękach policji
Zakazane przy cukrzycy. Polacy kupują je na potęgę
Zakazane przy cukrzycy. Polacy kupują je na potęgę
Nie rozbił kumulacji, a wygrał w Eurojackpot. Oto nagroda Polaka
Nie rozbił kumulacji, a wygrał w Eurojackpot. Oto nagroda Polaka
Wydano ostrzeżenie przed syropem. Zgony dzieci w Indiach
Wydano ostrzeżenie przed syropem. Zgony dzieci w Indiach
Brytyjczycy jak Polacy w PRL. Zmiany na półkach ze słodyczami
Brytyjczycy jak Polacy w PRL. Zmiany na półkach ze słodyczami
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Gdzie najlepiej kupić drewno na opał? Odpowiadają Lasy Państwowe
Gdzie najlepiej kupić drewno na opał? Odpowiadają Lasy Państwowe
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy