Aktywiści przyklejali do bananów w Lidlu ulotki informujące o złych warunkach pracy na plantacjach

Klienci robiący w weekend zakupy w sklepach sieci Lidl w Warszawie, Krakowie i Rzeszowie przy stanowisku z bananami mogli natknąć się na przyczepione do kiści owoców ulotki. Dotyczyły one nieuczciwych - zdaniem pomysłodawców - praktyk stosowanych przez tę sieć.

Aktywiści przyklejali do bananów w Lidlu ulotki informujące o złych warunkach pracy na plantacjach
Źródło zdjęć: © Eastnews | Wlodzimierz Wasyluk/ Eastnews

19.10.2016 | aktual.: 21.10.2016 18:08

Klienci robiący w weekend zakupy w sklepach sieci Lidl w Warszawie, Krakowie i Rzeszowie, przy stanowisku z bananami mogli natknąć się na przyczepione do kiści owoców ulotki - informuje "Gazeta Pomorska." Dotyczyły one nieuczciwych - zdaniem pomysłodawców - praktyk stosowanych przez tę sieć.

Aktywiści chcieli zwrócić uwagę klientów na los pracowników na plantacjach bananów w Ekwadorze i Kamerunie. Ulotki informowały o złych warunkach pracy na plantacjach owoców i bardzo niskich zarobkach. Napisy na karteczkach głosiły m.in.: "Podczas gdy zarobki na plantacjach ledwie wystarczają na życie, pensje i zyski wyższej kadry zarządzającej, a przede wszystkim właściciela grupy Lidl, są olbrzymie: kwotę, którą pracownik plantacji w Ekwadorze zarabia przez rok, Dieter Schwarz inkasuje w 68 sekund" czy "W Ekwadorze z roku na rok wzrasta liczba dzieci, które rodzą się z poważnymi niepełnosprawnościami w wyniku wzrastającego użycia pestycydów na plantacjach."

W oświadczeniu przesłanym gazecie, Lidl deklaruje, że jest firmą odpowiedzialną społecznie, a wszyscy jego dostawcy muszą podpisać się pod odpowiednim kodeksem etycznym. Zgodnie z tym dokumentem, wszyscy dostawcy sieci zobowiązani są do zachowania najwyższych standardów etycznych. Wśród nich znajdują się zakaz pracy dzieci, zakaz pracy przymusowej, zapewnienie godnego wynagrodzenia, zakaz dyskryminacji, troska o bezpieczeństwo i higienę w miejscu pracy oraz troska o środowisko. Sieć podkreśla także, że aktywnie wspiera świadomość ekologiczną wśród konsumentów.

Źródło artykułu:money.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)