Alior Bank chce do '16 co najmniej podwoić udział w sektorze bankowym, wskaźnik C/I poniżej 42 proc.
21.11. Warszawa (PAP) - Średnioterminowy plan strategiczny Alior Banku zakłada co najmniej podwojenie udziału w sektorze bankowym głównie poprzez uzyskanie dodatkowego udziału w...
21.11. Warszawa (PAP) - Średnioterminowy plan strategiczny Alior Banku zakłada co najmniej podwojenie udziału w sektorze bankowym głównie poprzez uzyskanie dodatkowego udziału w rynku we wszystkich segmentach detalicznych i w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw. Celem banku jest uzyskanie wskaźnika kosztów do dochodów poniżej 42 proc. - poinformował bank w prospekcie emisyjnym.
Obecnie udział Alior Banku w polskim sektorze bankowym wynosi 2,1 proc. dla depozytów oraz 1,7 proc. dla kredytów.
"Dzięki przeprowadzeniu Oferty Bank będzie miał możliwość pozyskania kapitału podstawowego wystarczającego, w opinii banku, do kontynuowania rozwoju organicznego Banku, ze szczególnym uwzględnieniem co najmniej dwukrotnego zwiększenia do końca 2016 roku udziału Banku w rynku w segmentach kredytów i pożyczek dla klientów indywidualnych oraz kredytów na rzecz polskich małych i średnich przedsiębiorstw" - napisano w prospekcie.
Alior Bank oczekuje, że z oferty publicznej nowych akcji pozyska netto 700 mln zł.
Bank podał, że podwojenie udziału rynkowego wymaga, aby ok. 50 proc. środków pozyskanych z emisji nowych akcji przeznaczyć na finansowanie kredytów udzielanych bezpośrednio gospodarstwom domowym, m.in. w formie pożyczek gotówkowych oraz consumer finance.
Około 43-45 proc. pozyskanych środków bank chce przeznaczyć na wzrost wolumenu finansowania udzielanego polskim małym i średnim przedsiębiorstwom.
Pozostałe ok. 5-7 proc. wpływów z emisji bank planuje przeznaczyć na wsparcie planu inwestycyjnego mającego na celu wzmocnienie nowych kanałów dystrybucji (minioddziałów "Alior Bank Express", consumer finance, platforma internetowa) w latach 2013-2014.
Zarząd banku spodziewa się, że około dwóch trzecich wartości przyszłych przychodów zostanie uzyskanych z tytułu pogłębienia relacji banku z istniejącymi klientami (cross-selling i up-selling) oraz pozyskania nowych klientów do istniejącej sieci dystrybucji banku.
Z kolei jedna trzecia przychodów będzie pochodzić od nowych klientów, którzy zostaną przyciągnięci nowymi produktami i kanałami dystrybucji, które zostały ostatnio wdrożone (m.in. bank wirtualny Alior Sync, miniodziały Alior Bank Express).
"Ponadto Bank będzie nadal uważnie oceniał wszystkie możliwości inwestycyjne w spółki świadczące usługi finansowe w Polsce, które mogłyby uzupełnić ofertę produktów i usług Alior Banku, jeżeli nadarzy się stosowna możliwość. Na Datę Prospektu Bank nie wybrał konkretnych celów akwizycyjnych" - napisano w prospekcie.
Bank oczekuje, że Alior Sync przyciągnie do 2016 r. 800.000 nowych klientów. (PAP)
seb/ asa/