Trwa ładowanie...
alkohol
20-02-2013 03:05

Alkohol łączy polskich sklepikarzy

Mimo problemów małego handlu przybywa sklepów wyspecjalizowanych w sprzedaży trunków. W ciągu 2012 r. ich liczba zwiększyła się o 5 proc., a od 2009 r. o prawie 30 proc. - donosi "Puls Biznesu", powołując się na dane wywiadowi gospodarczej Bisnode Polska.

Alkohol łączy polskich sklepikarzyŹródło: AFP, fot: Alexandr Nemenov
d3mtoow
d3mtoow

Jak wylicza "PB", to zarówno ekskluzywne salony z szeroką ofertą zagranicznych win, jak i klasyczne "monopolki".

I wszystkie są na celowniku firm tworzących alkoholowe sieci franczyzowe. Najwięcej placówek - 66 - ma sieć Planeta. Jej wiceszef Grzegorz Batko wskazuje, że wzrost liczy sklepów z alkoholami to reakcja małego handlu na ekspansję dyskontów.

Jak wyjaśnia Batko, rozwój ogólnospożywczych sieci powoduje, że małe punkty nie są w stanie utrzymać się na rynku z dotychczasową ofertą. Rozwiązaniem jest specjalizacja, która zmniejsza koszty i utrzymuje satysfakcjonujące obroty.

Podobnie jak Planeta, rozwój swej sieci planują też Alkohole Winoteka (teraz prawie 30 placówek).

d3mtoow
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3mtoow