Analiza zachowań konsumentów w Super-Pharm
Agencja marketingu zintegrowanego Momentum Worldwide we współpracy z Neuro
Device Group zakończyło realizację projektu badawczego analizującego
zachowania konsumencie w miejscu sprzedaży.
31.07.2009 10:56
Badanie wykonano w jednej z aptek sieci Super-Pharm. Respondenci z umieszczonym na głowie eye-trackerem robili zakupy w aptece Super-Pharm w C.H. Arkadia (w części aptecznej, jak i w drogerii i w perfumerii), dodatkowo przeprowadzana była z nimi ankieta po badaniu. Miejsce wybrane zostało ze względu na "wzorcowość" i wielkość urządzonej przestrzeni apteki. Momentum Worldwide opracowało metodologię analizy zachowań konsumenckich, a Neuro Device Group odpowiadało za techniczną stronę badania i analizę wyników eye-trackingowych.
_ Już pierwszy etap przeprowadzanych analiz wydaje się fascynujący i bardzo dużo mówi o rzeczywistym zachowaniu klientów w naszej aptece. Każe również w nowy sposób spojrzeć na to, jak efektywnie zaplanować komunikację w miejscu sprzedaży. Powinna być zaprojektowana m.in. tak, by klientom było w niej jak najwygodniej _- mówi o wstępnych wynikach Bogdan Maksymiec, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Super-Pharm Poland.
_ Ze stricte metodologicznego punktu widzenia najciekawsze jest porównanie wyników rzeczywistych zachowań klientów, rejestrowanych przez eye-tracker, z ich deklaracjami, np. dotyczącymi zwracania uwagi na materiały promocyjne POS. Bodźce te są w dużym stopniu dostrzegane i wpływają na zakupy, a jednak już po wizycie w miejscu sprzedaży "wylatują z pamięci". Zawsze należy mieć to na uwadze przy konstruowaniu schematów badawczych _- dodaje Marek Rosłan, strategic research and analysis manager z Momentum Worldwide.
IP