Apolonia Medical zawiesza plany debiutu na NewConnect, ale może do nich powrócić
26.5.Warszawa (PAP) - Producent i dystrybutor ekskluzywnych mebli
dla gabinetów stomatologicznych Apolonia Medical, który planował
wejść na NewConnect w I kw. 2009, na razie...
26.05.2009 | aktual.: 26.05.2009 11:14
26.5.Warszawa (PAP) - Producent i dystrybutor ekskluzywnych mebli dla gabinetów stomatologicznych Apolonia Medical, który planował wejść na NewConnect w I kw. 2009, na razie zrezygnował z planów debiutu. Nie można jednak wykluczyć, że gdy poprawi się sytuacja na rynku spółka wejdzie na NC jeszcze w 2009 roku.
Wcześniej Apolonia Medical planowała przeprowadzić ofertę prywatną o wartości do 2,5 mln zł i początkowa chciała wejść na rynek NewConnect na przełomie 2008 i 2009 roku, ale potem przesunęła plany debiutu na pierwszy kwartał 2009 roku.
Z powodu złej sytuacji na rynku kapitałowym i te plany uległy zmianie.
"Według mojej wiedzy, ze względu na sytuację na rynku kapitałowym, spółka zaczęła weryfikować swoje plany i szukać alternatywnych rozwiązań, chociażby w postaci inwestorów na rynku prywatnym" - powiedział PAP Tomasz Sójka z kancelarii Sójka&Maciak Adwokaci sp.k., która jest autoryzowanym doradcą Apolonia Medical.
"Spółce nie udało się zebrać takiej liczby rozproszonych inwestorów w ofercie prywatnej, by debiut na rynku NewConnect miał sens. W związku z tym spółka zawiesiła te plany. Prowadzone są rozmowy z inwestorami, ale raczej w tym momencie planów wchodzenia na NewConnect nie ma" - dodał.
Nie można jednak wykluczyć, że Apolonia Medical powróci do planów debiutu jeszcze w 2009 roku.
"Może się okazać, że w drugiej połowie roku sytuacja na tyle się poprawi, że taką decyzję jednak spółka podejmie, ale w tym momencie plany są zawieszone" - powiedział Sójka.
Spółka, która zajmowała się dotychczas projektowaniem i produkcją nieseryjną ekskluzywnych mebli stomatologicznych zaliczanych do segmentu premium, chciała przygotować się do przekształcenia modelu działania na produkcję seryjną mebli stomatologicznych dla sieci gabinetów stomatologicznych w Polsce i za granicą.
Apolonia Medical chciała przeznaczyć pieniądze na rozbudowę i wyposażenie zakładu produkcyjnego, a także na promocję oraz rozbudowę sieci dystrybucji w Polsce, Wielkiej Brytanii, Włoszech, a także w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Spółka, której docelowymi klientami są sieci gabinetów stomatologicznych oraz kliniki implantologiczne, ma w swojej ofercie m.in.: asystory, komody, a także zabudowy specjalistyczne.
Barbara Woźniak (PAP)
bas/ gor/