Awantura wokół piwa z Lidla. Internauci kpią, sieć sklepów wyjaśnia

Lidl postanowił wypromować swoje piwo Argus Premium specjalnym filmem reklamowym. Wideo wzbudziło jednak gwałtowną reakcję widzów. Co dokładnie się wydarzyło?

Obraz
Źródło zdjęć: © Lidl

Lidl postanowił wypromować swoje piwo Argus Premium specjalnym filmem reklamowym. Wideo wzbudziło jednak gwałtowną reakcję widzów.

Tomasz Kopyra to najpopularniejszy polski bloger piwny i zarazem jeden z najbardziej znanych blogerów w ogóle. Jego filmiki z recenzjami piw mają dziesiątki, a czasem nawet setki tysięcy wyświetleń. W swoich najnowszych nagraniach bloger zwrócił uwagę na reklamę, w której sieć Lidl chwali się wysoką jakością swojego piwa Argus Premium. Zdaniem Kopyry, przekaz spotu nie jest precyzyjny.

Po pierwsze medal, który otrzymało piwo produkowane dla Lidla nie jest nagrodą w konkursie, a po prostu znakiem jakości. Po drugie, nie wiadomo, w jakim browarze jest warzone to piwo. Po trzecie zaś – i najważniejsze – w reklamie pojawia się postać Tomasza Kopera, eksperta piwnego, który do Kopyry podobny jest nie tylko z nazwiska, ale i z twarzy. To skłoniło Kopyrę do zagrożenia Lidlowi pozwem.

Co ciekawe, niektórzy internauci naprawdę wzięli Kopera za Kopyrę, o czym świadczą ich komentarze na Facebooku. Inni widzowie się jednak nie pomyli, za to oburzyli się na Lidla. Sieci zaczęto zarzucać "podrobienie" blogera.

Zwróciliśmy się o wyjaśnienia do kierownictwa Lidla, pytając, czy osoba z reklamy w ogóle istnieje. Otrzymaliśmy odpowiedź, że owszem.

- Ze względu na ustalenia z partnerami handlowymi nie możemy podać nazwy browaru, który produkuje dla nas piwo Argus Premium. Jednocześnie chcielibyśmy zapewnić, iż Tomasz Koper jest warzelanym pracującym na co dzień dla naszego dostawcy, tak więc podobieństwo nazwisk jest zupełnie przypadkowe - czytamy w oświadczeniu Lidla.

Internauci ustalili, że tajemniczym browarem pojawiającym się w reklamie Argusa jest obiekt w Łodzi. Browary Łódzkie są znane z warzenia piwa dla wielkich sieci handlowych, więc całkiem możliwe, że tam właśnie powstaje Argus Premium.

Jakub Kralka, prawnik specjalizujący się w nowych mediach i autor bloga techlaw.pl wyjaśnia, że Kopyra raczej nie miałby szans w sądowym starciu z Lidlem:

- Pomimo tego, że reklama firmy Lidl może wyglądać na nawiązującą do postaci blogera Tomasza Kopyry, w mojej ocenie nie dochodzi tutaj do naruszenia ustawowej ochrony wizerunku, choć zainteresowany mógłby oczywiście próbować udowadniać, że jest inaczej, a sam film reklamowy podważa jego wiarygodność. Autorzy zabezpieczyli się jednak umiejętnie modyfikując nazwisko bohatera, a połączone z tym częściowe podobieństwo fizyczne nie wydaje się tak przekonującym argumentem, jakim byłoby wykorzystanie zdjęcia pana Kopyry czy fragmentów materiałów filmowych z jego udziałem.

Sam Tomasz Kopyra w kolejnym nagraniu łagodzi nastroje przyznając, że być może doszło do wyjątkowego zbiegu okoliczności (i nazwisk). Bloger zaznaczył równocześnie, że całe zamieszanie nie jest skutkiem jakiejś umowy między nim, a Lidlem.

Wybrane dla Ciebie
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord