Trwa ładowanie...
d163gpb
09-04-2016 08:10

Badanie: internet ważnym narzędziem zakupowym kobiet

Połowa internautek w Polsce wykorzystuje internet do poszerzani wiedzy o markach i cenach, a jedna trzecia, by kupić ulubiony produkt kosmetyczny - wynika z badania She Knows. Z raportu wynika, że zwracają one uwagę na treści przeznaczone właśnie dla kobiet.

d163gpb
d163gpb

Ostatnie badanie internetu wykonane przez Megapanel PBI/Gemius pokazuje, że w Polsce jest prawie 25 mln użytkowników sieci, z czego prawie 11 mln to kobiety. Zdaniem ekspertów świadczy to o potencjalne marketingowym tych, którzy kierują swą ofertę do płci pięknej.

Kobiety kontrolują obecnie wydatki konsumenckie o wartości 20 bilionów dolarów, a do 2028 roku przejmą 75 proc. całości tego budżetu - wynika z zeszłorocznej prognozy Ernst&Young. Jak podają eksperci z platformy DwieSzpilki.pl, dla współczesnej kobiety ważna jest zarówno znajomość danej marki, jak i forma, treść oraz stopień dopasowania prowadzonej kampanii reklamowej do jej specyficznych oczekiwań wynikających z płci.

Z badania nowojorskiego domu mediowego zajmującego się tematyką kobiecą She Knows wynika również, że 92 proc. kobiet lepiej zapamiętuje te przekazy reklamowe, które pokazują pozytywny wizerunek kobiety, a 52 proc. podejmuje na ich podstawie konkretne decyzje zakupowe.

Tymczasem dane zebrane na przełomie kwietnia i maja 2015 roku przez SW Research pokazują, że, gdy kobiety kupują przez internet, 74,1 proc. najpierw sprawdza opinie o e-sklepie. 50 proc. dokonuje faktycznego zakupu w miejscu, które wzbudza zaufanie, a co trzecia konsumentka na stronie, która wykazuje się przyjaznym układem, wyglądem i odpowiednią czytelnością.

d163gpb

Natomiast TNS Polska w sondażu z końca 2014 roku wskazuje, że kobiety szukają podczas zakupów okazji. Najczęstszymi promocjami, z których korzystają, to zniżki cenowe na odzież, obuwie, ulubione kosmetyki oraz książki.

"Szukające dobrych okazji panie są tak samo zainteresowane zakupami w obniżonych cenach, jak i promocjami typu dwa plus jeden. Co istotne, liczą się nie tylko te promocje, które można zrealizować przy zakupach online. Równym powodzeniem cieszą się kupony rabatowe, dające nawet niewielkie, pięcioprocentowe obniżki ceny, które internautka może za darmo pobrać, wydrukować i następnie wykorzystać zarówno w sklepie internetowym, jak i stacjonarnym" - mówiła przedstawicielka portalu DwieSzpilki.pl Ewelina Leszko. (PAP)

lm/ jbr/

d163gpb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d163gpb

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj