Barometr Nastrojów Klienta Consumer Finance osiągnął w '11 wartość minus 0,07 - PwC
02.12. Warszawa (PAP) - Barometr Nastrojów Klienta Consumer Finance osiągnął w 2011 roku wartość minus 0,07. Konsumenci spodziewają się dalszych ograniczeń dostępności kredytów i...
02.12.2011 | aktual.: 02.12.2011 11:23
02.12. Warszawa (PAP) - Barometr Nastrojów Klienta Consumer Finance osiągnął w 2011 roku wartość minus 0,07. Konsumenci spodziewają się dalszych ograniczeń dostępności kredytów i nadal planują ograniczać popyt na produkty consumer finance. Nie obawiają się jednak o swoją zdolność do terminowego regulowania zobowiązań - wynika z raportu PwC o rynku consumer finance w Polsce.
"Zadłużenie polskich gospodarstw domowych wyniosło po trzech kwartałach 2011 r. 526 mld zł (wzrost o 10,6 proc. w porównaniu z końcem 2010 roku). W porównaniu z końcem trzeciego kwartału 2010 roku wartość zadłużenia wzrosła o 14,6 proc. Wzrosty wartości kredytów dla gospodarstw domowych w roku bieżącym i ubiegłym, były zdecydowanie mniej dynamiczne niż te obserwowane przed rokiem 2010" - napisano w komentarzu.
Z raportu wynika, że rośnie zadłużenie z tytułu kredytów mieszkaniowych odzwierciedlając wzrost popytu na mieszkania, spada natomiast wartość kredytów konsumpcyjnych.
"Rosnącej konsumpcji detalicznej towarzyszy jednak spadek zadłużenia gospodarstw domowych z tytułu kredytów konsumpcyjnych, co może świadczyć o tym, że Polacy postanowili w większym stopniu sfinansować swoje potrzeby środkami własnymi" - napisano. (PAP)
mak/ ana/