Będą odszkodowania dla pasażerów tanich linii?

Pasażerowie, którzy zarezerwowali przelot samolotem, ale nie mogli polecieć z powodu bankructwa przewoźnika, powinni mieć prawo do odszkodowania. Tak uważają eurodeputowani, cześć z nich zwróciła się do Komisji Europejskiej o przygotowanie odpowiednich przepisów.

07.10.2009 18:10

Bankructwa linii lotniczych, zwłaszcza tych tanich, zdarzają się coraz częściej. Niedawno upadek ogłosiły Sky Europe, w Polsce głośne było bankructwo linii Air Polonia przed pięcioma laty.

Pasażerowie kupują tanie bilety z wyprzedzeniem, a później z trudem odzyskują pieniądze lub nie dostają zwrotu, bo nie ma przepisów gwarantujących im odszkodowanie. Stąd apel do Komisji - mówi europoseł Bogusław Liberadzki z SLD.

- Niechaj Komisja zainicjuje rozwiązania w całej Unii Europejskiej - kto, w jaki sposób, do jakiego poziomu, podejmie gwarancje ryzyka, które pasażerowie ponoszą, kupując bilet w linii lotniczej, która może zbankrutować - dodał.

Sprawa jest pilna - podkreśla deputowana Platformy Obywatelskiej Joanna Skrzydlewska. - Należałoby stworzyć dodatkowy fundusz, na który składałyby się linie lotnicze, które będą chroniły pasażerów w takich trudnych sytuacjach - mówiła. Na sesji plenarnej pod koniec miesiąca w Strasburgu deputowani mają przyjąć rezolucję w tej sprawie.

kryzysbankructwolotnictwo
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)