Trwa ładowanie...
d7j3fg8
dziecko
06-03-2009 11:46

Bezpłatny numer 116 000 - telefon w sprawie zaginionego dziecka

ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych i Telekomunikacja Polska uruchomiły bezpłatny, całodobowy numer 116 000 - telefon w sprawie zaginionego dziecka.

d7j3fg8
d7j3fg8

Polska jest szóstym krajem członkowskim Unii Europejskiej, który zgodnie z dyrektywami UE wprowadza numer 116 000 na swoim terenie.

116 000 - telefon w sprawie zaginionego dziecka skierowany jest do rodziców i opiekunów, którym zaginęło dziecko, do zaginionych dzieci oraz do wszystkich osób, które mogą pomóc w poszukiwaniach i odnalezieniu zaginionych dzieci.

Pod numerem 116 000 pracują specjaliści fundacji ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. Poszukują zaginionych, zbierają i analizują sygnały od informatorów, weryfikują je i - w razie uzasadnionej konieczności - przekazują policji. Włączają w poszukiwania media, organizacje pozarządowe oraz inne służby na terenie całego kraju i w razie potrzeby na całym świecie. Robią wszystko - korzystając ze swojej wiedzy i dziesięcioletniego doświadczenia w poszukiwaniu zaginionych - by jak najszybciej wyjaśnić sprawę i zakończyć poszukiwania każdego zaginionego dziecka. Psychologowie ITAKI pracujący przy telefonie 116 000 udzielają rodzinom wsparcia o każdej porze dnia i nocy.

116 000 - telefon w sprawie zaginionego dziecka działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Można się pod niego dodzwonić z całego kraju, z każdej komórki i z każdego telefonu stacjonarnego.

d7j3fg8

Telekomunikacja Polska udostępniła bezpłatnie platformę technologiczną, zapewnia obsługę techniczną numeru oraz partycypuje w kosztach prowadzenia linii. Bezpłatny numer 116 000 - telefon w sprawie zaginionego dziecka będzie dostępny dla wszystkich potrzebujących niezależnie od obsługującej ich sieci. Firma pomaga też fundacji ITAKA w pozyskaniu środków na dalsze prowadzenie poszukiwań zaginionych dzieci, m.in. zachęcając swoich pracowników do przekazywania 1% podatku za 2008 rok na ten właśnie cel. _ Zaginięcie dziecka to dramatyczna sytuacja dla każdego rodzica, a linia 116 000 może pomóc skrócić mu drogę powrotną do domu i przetrwać całej rodzinie te trudne dla nich chwile _ - mówi prezes Zarządu TP Maciej Witucki. _ Uważam za naturalne, że firmy prowadzące odpowiedzialny biznes, angażują się w projekty tak ważne dla społeczeństwa. Mając - jako operator telekomunikacyjny - wszelkie narzędzia, które zapewnią niezawodne funkcjonowanie tej linii, bez wahania podjęliśmy decyzję owsparciu tego projektu _ -
wyjaśnia.

Grupa numerów 116 (czyli 116 000 - numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci, 116 111 - telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, 116 123 - telefon wsparcia emocjonalnego dla dorosłych), to grupa ogólnoeuropejskich bezpłatnych linii telefonicznych o charakterze społecznym stworzonych z inicjatywy Komisji Europejskiej. Decyzja Komisji zobowiązuje państwa członkowskie do udostępnienia numerów 116, chociaż nie nakazuje przydzielania tych numerów usługodawcom i zapewnienia świadczenia usług. ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych i TP dobrowolnie porozumiały się w tej sprawie i uzyskały zgodę Prezesa UKE na obsługę techniczną oraz świadczenie usług zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej. Numer został przydzielony w 9 krajach UE. Polska jest szóstym krajem członkowskim, w którym uruchomiono usługę 116 000 telefon w sprawie zaginionego dziecka. Linia 116 000 to nie pierwszy przykład współpracy TP i fundacji ITAKA. Od kilku lat działa numer 0 801 24 70 70, pod którym specjaliści ITAKI przyjmują
zgłoszenia zaginięcia, pomagają rodzinom zaginionych w poszukiwaniach, udzielają porad prawnych, socjalnych i wsparcia psychologicznego zaginionym i ich rodzinom. TP nie pobiera od Fundacji żadnych opłat za korzystanie z tego numeru.

d7j3fg8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d7j3fg8