Biedronka i Lidl liderami w sprzedaży produktów marek własnych. Napędzają wynik w Polsce
Polacy pokochali produkty marek własnych sieci – w 2018 roku sklepy sprzedały o 5,2 proc. więcej takich produktów. Rynek marek własnych urósł w Polsce już do 30,6 mld złotych. Najchętniej kupujemy nabiał – Mleczna Dolina z Biedronki i Pilos z Lidla przewodzą stawce towarów własnych sieci.
Poprawę sytuacji rynku marek własnych pokazał raport "Private Label Overview Nielsen Connect", któremu przyjrzał się portal wiadomoscihandlowe.pl. Według niego już co piąty artykuł kupowany w Polsce to właśnie artykuł marek własnych.
Autorzy raportu wskazali, że najlepiej sprzedaje się nabiał. To produkty charakteryzujące się wzrostem i udziałem w rynku poniżej średniej, a także posiadające potencjał do dalszego wzrostu. Jednak wszystkie marki własne odczuwają boom popularności.
– Polacy docenili jakość marek własnych. Aż 44 proc. z nich deklaruje, że wybiera więcej takich produktów. 7 lat temu twierdziła tak tylko jedna trzecia badanych – wskazał Piotr Murawski, Client Specialist w Nielsen Connect, jeden z autorów raportu, cytowany przez portal wiadomoscihandlowe.pl.
Zobacz nowy odcinek "Czy to się opłaca": Jak smakują i ile kosztują batoniki od fit trenerki? Sprawdziliśmy
To efekt dostrzeżenia trendów panujących na rynku. Produkty brandowe dążą do poprawy wizerunku własnego m.in. poprzez oferowanie coraz wyższej jakości artykułów, a także dodawania do oferty limitowanych produktów. To samo robią producenci marek własnych.
Rynek marek własnych napędzają również sami Polacy, którzy cechują się optymizmem zakupowym. Badanie TCB Global Consumer Confidence Index, na które powołał się portal wiadomoscihandlowe.pl, ocenia perspektywy zawodowe, finanse osobiste oraz chęć wydawania pieniędzy.
Polacy w tym badaniu osiągnęli w drugim kwartale 2019 roku wskaźnik 106 punktów – podczas gdy Europa legitymuje się wynikiem 87 punktów.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl