Biedronka nie składa broni. Tak uderzyła w Lidla w nowej gazetce
Zaczął się nowy miesiąc, a wraz z nim otworzył się kolejny rozdział wojny cenowej pomiędzy Biedronką a Lidlem. Tym razem sieć należąca do spółki Jeronimo Martins wykorzystała kolorystykę konkurencji w najnowszej gazetce. Wyjaśniamy, o co poszło tym razem.
"W maju według niezależnych badań ASM Sales Force Biedronka 22 proc. tańsza od konkurencji, która twierdzi, że ma niższe ceny" - poinformowała sieć w najnowszej gazetce promocyjnej obowiązującej od 1 lipca 2024 r. Fragment o konkurencji został umieszczony na niebiesko-żółtym tle przypominającym identyfikację graficzną Lidla.
Na stronie obok umieszczono natomiast koszyk z 20 produktami i paragonami, na których porównano koszt zakupów. Wynika z nich, że 27 czerwca w Biedronce wydano na niego 234,17 gr, natomiast w Lidlu, tego samego dnia, 257,17 zł. Oznaczałoby to, że zakupy w sklepach spółki Jeronimo Martins były tańsze o 23 złote.
Jak czytamy w informacji u dołu strony, zakupy zostały wykonane w dniu 27 czerwca 2024 r. w wybranych stacjonarnych sklepach Biedronki i Lidla. Do porównania użyto takich samych lub podobnych produktów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wódka w dyskontach za 10 zł. "Tak korporacje sprały mózgi Polakom"
Biedronka uderzyła w Lidla
W najnowszej gazetce Biedronka twierdzi, że jest sklepem tańszym o 22 proc. od konkurencji na podstawie badań ASM Sales Force.
Wyniki tych badań dotyczyły ceny koszyka zakupowego w maju 2024 r. Zgodnie z nimi Biedronka była tańsza w porównaniu do Lidla. Średnia wartość koszyka w Biedronce w badaniu ASM Sales Force wyniosła 250,94 zł przy 324,08 zł w Lidlu.
Jak poinformowali autorzy badania, dane badania zostały zebrane w 5 placówkach każdej z sieci tradycyjnych w losowo wybranych lokalizacjach na terenie całej Polski. Raport obejmuje łącznie 65 punktów sprzedażowych i ceny 40 wspólnych dla wszystkich sieci produktów z 10 kategorii (chemia domowa i kosmetyki; mięso, wędliny, ryby; mrożonki; nabiał; napoje; produkty tłuszczowe; słodycze; sypkie, czyli produkty instant; używki i piwo oraz dodatki typu ketchup czy majonez).
We wszystkich badanych sieciach, w przypadku braku badanego produktu został wykorzystany mechanizm przeliczenia gramatury produktu lub wykorzystano produkt zamienny. Dane do raportu zbierano w dniach 8-10 maja 2024 r.
Finał wojny Lidla z Biedronką w sądzie
Jak pisaliśmy w WP Finanse, pod koniec lutego 2024 r. - w najgorętszym okresie tzw. wojny cenowej - Lidl pozwał Biedronkę, a jej plakaty zajął komornik sądowy. Sieć pochodząca z Niemiec złożyła wówczas do sądu wniosek o udzielenie zabezpieczenia roszczeń przed wszczęciem postępowania. Sąd wyraził zgodę.
Zabezpieczenie polegało na nakazaniu Biedronce, aby zaprzestała używać hasła, które znamy z plakatów i paragonów. Poszło o stwierdzenie: "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl".