Trwa ładowanie...

Biedronka wprowadza "tarczę antyinflacyjną". Zamraża ceny ponad 150 produktów

Inflacja w Polsce przekroczyła już 10 proc. Jeszcze zanim do tego doszło, rząd chciał przyhamować rosnącą drożyznę tarczami antyinflacyjnymi. Ceny jednak nadal rosną. Teraz ze swoją "tarczą" startuje Biedronka. Sieć obiecuje, że do końca czerwca nie zmieni cen ponad 150 produktów. A jeśli u konkurencji będzie taniej, odda różnicę w cenie.

Biedronka wprowadza "tarczę antyinflacyjną". Zamraża ceny ponad 150 produktów Biedronka wprowadza "tarczę antyinflacyjną". Zamraża ceny ponad 150 produktów Źródło: Biedronka
d13ns65
d13ns65

Akcja wystartowała we wtorek 12 kwietnia. Sieć nazywa ją "Tarczą Antyinflacyjną Biedronki". W jej ramach do końca czerwca nie będzie zmieniała cen ponad 150 najczęściej kupowanych produktów. Dodatkowo, jeśli spośród tych ponad 150 produktów ktoś znajdzie w tym samym tygodniu u konkurencji porównywalny towar w niższej cenie, Biedronka odda mu różnicę w formie e-kodu.

Co obejmuje "tarcza" Biedronki?

Limit zakupu danego produktu uprawniającego do zwrotu różnicy w cenie wynosi 20 sztuk lub kilogramów dziennie. Jako sklep konkurencyjny uznaje się jedną z 15 sieci sklepów określonych - tłumaczy Biedronka.

Na liście towarów objętych "tarczą" Biedronki są m.in. pieczywo, makarony, produkty mleczne, produkty żywienia dzieci, słodycze, oleje, słone przekąski, wędliny, ryby, konserwy warzywne i rybne, woda, soki, sosy, kosmetyki, pieluchy, chemia gospodarcza, środki higieniczne. Są to zarówno produkty marek własnych, jak i znanych ogólnopolskich firm.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Inflacja nadal wzrasta. Ekspert o możliwych zmianach

Na liście są też warzywa (pomidory, papryka), owoce (jabłka, banany, borówki), jak i świeże mięso i ryby. W ich przypadku Biedronka cen nie zamrozi, ale obiecuje, że będzie je sprzedawać najtaniej na rynku. "Powyższe produkty należą do kategorii szybkorotującej, o bardzo krótkiej przydatności do spożycia, łatwo psujące się, cechujące się dużą dynamiką zmienności cen, co w konsekwencji rzutuje na nieprzewidywalność i zmienność ich cen" - tłumaczy w regulaminie Biedronka.

d13ns65

Biedronka odda różnicę w cenie

Sieć podkreśla też, że w przypadku szybkorotujących produktów będzie zwracać różnicę w postaci e-kodu według ścisłych kryteriów. Za sklep konkurencyjny uważany będzie sklep stacjonarny innej sieci znajdujący w odległości "nie większej niż w promieniu do 8 minut jazdy samochodem od Sklepu Biedronka, w którym Uczestnik dokonał zakupu Produktu z kategorii ultra fresh. Czas jazdy samochodem, o którym mowa powyżej liczony jest według danych podanych w serwisie Google Maps" - podaje Biedronka.

W przypadku pozostałych produktów tak ścisłe kryteria nie będę obowiązywać. Wystarczy pokazać paragon z innego sklepu, nie musi to być sklep w ścisłym sąsiedztwie. Biedronka podkreśla jednak, że będzie brała pod uwagę tylko ceny regularne, oferowane u konkurencji (jeśli dany produkt będzie tańszy z powodu promocji, różnicy w cenie nie odda).

Jakie sklepy Biedronka traktuje jako konkurencję? Są to Aldi, Archelan, Auchan, Carrefour, Delikatesy Centrum, Dino, Intermarche, Kaufland, Lidl, Netto, Polo Market, Rossmann, Stokrotka, Topaz, Żabka.

d13ns65

Średnioroczny wzrost cen w 2022 r. w Polsce sięgnie 10,8 proc. - wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego, opublikowanego w ubiegłym tygodniu. W ocenie jego autorów wojna w Ukrainie spowodowała podwyższenie prognozy inflacji na ten rok aż o 3,5 pkt. proc.

Według ekspertów najmocniej podrożeją żywność i energia. Przedsmak tego, co czeka nas w kolejnych miesiącach, mieliśmy w marcu, kiedy to wzrost cen sięgnął 10,9 proc. - najwięcej od ponad 20 lat.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d13ns65
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d13ns65