Budowa wizerunku firmy jako „pracodawcy z wyboru”

Employer branding ma na celu budowanie wizerunku firmy jako "pracodawcy z wyboru", począwszy od podejścia pracodawców do programów stażowych w przedsiębiorstwach, skończywszy na tym, jak postrzegana jest organizacja przez firmowych „weteranów”

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Employer branding ma na celu budowanie wizerunku firmy jako "pracodawcy z wyboru", począwszy od podejścia pracodawców do programów stażowych w przedsiębiorstwach, skończywszy na tym, jak postrzegana jest organizacja przez firmowych „weteranów”. By pozyskać pracowników z „najwyższej półki” na wszystkich szczeblach organizacji, trzeba o nich zabiegać tak samo jak o klientów. W pierwszej kolejności działy HR we współpracy z działem marketingu i zarządem, powinny przygotować skuteczną strategię budowania wizerunku pracodawcy, czyli działania właśnie w ramach employer branding.

Efektywnie zaplanowana strategia i działania z zakresu employer branding powinny być poprzedzone kompleksową analizą obecnej sytuacji w firmie - jej wizerunku, kultury organizacyjnej, polityki zatrudnienia. W celu pogłębienia tej analizy, można zastosować szereg narzędzi do diagnozowania wizerunku, ale także satysfakcji i opinii pracowników - badania ankietowe, wywiady indywidualne, grupy fokusowe z obecnymi i byłymi pracownikami. Na podstawie zebranych danych osoby z działu HR, we współpracy z zarządem i kadrą menedżerską, wyznaczają kierunki działań oraz dobór efektywnych narzędzi i kanałów komunikacji. W budowanie pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy z wyboru często włączani są tzw. ambasadorzy, czyli pracownicy, którzy swoją pracą i postawą utożsamiają się z organizacją i są jej wizytówką. W dłuższej perspektywie włączenie pracowników firmy do budowania i realizowania działań w ramach strategii employer branding może mieć przełożenie zarówno na poziom satysfakcji zespołu, pozyskanie utalentowanych
i gotowych zaangażować się pracowników, jak i na podnoszenie wartości rynkowej organizacji.

Pracownicy coraz częściej tworzą nie tylko listę pracodawców, z którymi chętnie by się związali, ale również listę firm, z którymi pod żadnym pozorem nie chcieliby współpracować. Głównym motywem wybory danej firmy są kwestie związane z kulturą organizacyjną, stylem zarządzania i wartościami panującymi w firmie. Kandydaci szczególnie po doświadczeniach z kryzysowego 2009 r. baczniej przyglądają się pracodawcom i ważą swoje decyzje. Analizują wypowiedzi na portalach dotyczących danej firmy, szukają informacji, które potwierdziłyby lub zaprzeczyły, że to jest pracodawca godny zaufania.

To czytają wszyscy
Carrefour na sprzedaż. Zgoda Brukseli na przejęcie w pierwszym kraju
Carrefour na sprzedaż. Zgoda Brukseli na przejęcie w pierwszym kraju
FINANSE
Gmina chce kupić wyspę. Nie chcą powtórki z zamkiem w Stobnicy
Gmina chce kupić wyspę. Nie chcą powtórki z zamkiem w Stobnicy
FINANSE
Gigant technologiczny zwalnia w Polsce. Pracę straci prawie 400 osób
Gigant technologiczny zwalnia w Polsce. Pracę straci prawie 400 osób
FINANSE
Turystyka dentystyczna Polaków. Tu jeżdżą po plomby za 50 zł
Turystyka dentystyczna Polaków. Tu jeżdżą po plomby za 50 zł
FINANSE
Polska hitem turystycznym w tym kraju. Ogromny wzrost rezerwacji
Polska hitem turystycznym w tym kraju. Ogromny wzrost rezerwacji
FINANSE
Tak można się naciąć na świątecznych rybach. Hodowcy tłumaczą
Tak można się naciąć na świątecznych rybach. Hodowcy tłumaczą
FINANSE
Odkryj
Kiedy przejść na emeryturę? Różnica nawet o 2 tys. zł
Kiedy przejść na emeryturę? Różnica nawet o 2 tys. zł
FINANSE
Udaje hydraulika i "kontroluje" mieszkańców. Urząd ostrzega
Udaje hydraulika i "kontroluje" mieszkańców. Urząd ostrzega
FINANSE
Brała 100 zł za "lewe" L4. Zarobiła tak niemałe pieniądze
Brała 100 zł za "lewe" L4. Zarobiła tak niemałe pieniądze
FINANSE
Ten sprzęt rujnuje rachunki. Zużywa trzy razy więcej prądu niż lodówka
Ten sprzęt rujnuje rachunki. Zużywa trzy razy więcej prądu niż lodówka
FINANSE
Nieopłacalny jak SUV? Oto ile w 3 lata traci na wartości rekordzista
Nieopłacalny jak SUV? Oto ile w 3 lata traci na wartości rekordzista
FINANSE
Podwyżki w Lidlu. Oto ile zarobią kasjerzy w 2026 r.
Podwyżki w Lidlu. Oto ile zarobią kasjerzy w 2026 r.
FINANSE
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥