Były prezes LOT o kondycji narodowego przewoźnika: sprywatyzować
- Aktualna sytuacja LOT-u jest najlepsza w jego historii 90-letniej, ale spółka jest zbyt mała, by skutecznie równoważyć konkurencję. Spółka powinna być sprywatyzowana. Nie ma w Europie dobrze prosperującej linii, która należałaby do państwa. W pewnym momencie będzie konieczne dokapitalizowanie - mówił w programie "Money. To się liczy" Sebastian Mikosz, prezes Kenya Airways. Były prezes LOT odniósł się też do rządowego planu budowy centralnego lotniska.
Panie prezesie spytam o Polskie Li… Rozwiń
Transkrypcja:
Panie prezesie spytam o Polskie Linie Lotnicze LOT bo nie uwierzę
Że paleko były prezes lotu i zając pana że nie ma pan zadania
Na temat tego w jakim kierunku zmierza w jakim kierunku zmierza bo
W czwartym kwartale widzieliśmy
No przez ki
Dni Olszyny tygodni
To był na pieszych
Cena gazu 1000
Protestami załóg
Ale to bym jakby jedno nie ma dla mnie
Nic wspólnego z tym białym
Stronę zespół zmierza
Ja uważam że aktualna
Sytuacja lotu i w ogóle
Sytuacja spółki
Latach jest najlepsza
Historii 9
Popo bardzo
Do trudnych zmianach
Strukturyzacja chciał
Kosztów
Z tym że lot był ciągle na radarze jako firma
Problematyczna
No to co najmniej Otto
Od trzech lat w ogóle lot z takiego
Strefy na radarze reki poziom strefy ryzyka
A to już jest w ogóle bardzo dużo bardzo dużo rzeczy
Myślę że finansowo na pewno jest bezpieczny i jest w kondycji takiej gdzie
Firmy stać na rozwój
Statysty
Stycznie po tym okresie kiedy Unia Europejska
Nałożyła sankcje za pomoc
Braku
Rozwoju
Witam nie pamiętam ale myślę że myślę że lody dołożył chyba 20 albo 25 kierunków
Są decyzje podejmowane w
Przez aktualny zarząd dotyczą
Zwiększania
Floty i jestem z tego bardzo zadowolony ponieważ pamiętam że
Ja pracowałem w locie
To było bardzo dużo takich mądrali którzy mówili o tym że jedyną rolą lotu to może być dowożenie
Pasażerów lufthansie i żeby
Się nie musi nie powieść tego taki nasz typowej polskiej Pana zdaniem odegrać rolę takiego oryginalnego
Litera
Znaczy ja nie szukam słowa Lider ale regionalnego graczak
Który jest graczy
Znaczącym bo ma
Własny bazowy rynek już bardzo fajny i duży
I który może w tym regionie
Skutecznie konkurować
Czy to spinerem
To zostanę Line i na przykład oferować takie połączenie jak Budapeszt
Nowy Jork czy
Budapesz wasze
Aktor Odpowiadając na zapotrzebowanie regionie niekoniecznie we własnym kraju według mnie
To się właśnie dzieje i
Jestem przekonany że
Spółka jest nadal za mała i powinna być większa żeby być w stanie skutecznie równo
Sprywatyzowana
Tak to to to to jest dla mnie oczywiste ja jestem starym zwolennikiem tezy o prywatyzacji dlatego że
Nie ma dzisiaj dobrze prosperującej linii lotniczej
Która należy do państwa na pewno w Europie
Nie ma i znowu w którymś momencie będzie nadal potrzeba dokapitalizowania
Szybciej niż ona sama będziesz
Na siebie zarobić
Ale też No dzisiaj tylko skala daje możliwości
Kosztowe
To znaczy obniżania własny
Kosztów i to nie mówimy o
Kosztach załóg
Tylko mówimy o kosztach
Usług it samolotów paliwa i tak dalej także jestem zwolennikiem Czy polityka infrastrukturalna
Państwa sprzyja rozwojowi lotu czy nie pomysł budowę konkretnie
Centralnego portu komunikacyjnego jest dobry dla lotu i rozwoju tej marki
To jest pomysł dobry dla lotu i dla PO
Polski to jest pomysł spóźnione odzież
10 lat ponieważ
Wszystkie projekty które da Nawet na własny urząd lotnik
Podawał pokazywały
Stały wzrost ruchu z polskiej do Polski to nie jest tylko
Po centralny port
OC lotnicze
Nie byłby tylko portem dla lotu dlatego że byłby też
Sporty dla innych przewoźnik
Więc de facto
Miałby pozytywny wpływ również na porty regionalne
Które musiałyby również mieć więcej przewoźników żeby
Żeby konkurować i ja uważam że jeśli nie zbudujemy te
Portwood to z powrotem wrócimy na margines europejskiego lotni
W tej chwili już nie
Marginesy
Ze śliwek
Troszeczkę
Poziomu głównego
A co wtedy z warszawskim Okęciem ona jest niepotrzebne lewej Tam jest tam w ogóle to jest w ogóle niepotrzebne pytanie to jest
Pytanie przedwczesnej niepotrzebne dlatego że
Ale po pierwsze jeśli
Ten port
Powstanie Tom
I żaden wiatr polit
Też tego nie zmienię
W najbliższych latach
To on będzie operacyjny z Acer 1012
Wtedy trzeba robić k
Poza tym kawa nie wyklucza herbaty to że
Dzisiaj Okęcie istnieje spełni zamortyzowane już na granicy swoje
Nie oznacza że trzeba je zamykać a na pewno ci te decyzje kompletnie
W ogóle ona to jest kompletne wróżenie z
Sposób bo może się okazać że za
15 lat będzie potrzeba na port tak zwany General aviation albo jak
Jakiś mniejszy
Port jako Okęcie który
Albo będzie można zupełnie spokojnie
Wtedy zamknąć Ale to w ogóle nie jest
Dzisiaj
Dzisiaj w ogóle jakby potencję cpk jest na takim etapie Na razie
Totalnie planów
Ale powinien Pana zdaniem powstać jak najszybciej lotnie