Trwa ładowanie...
d2r3dn1
Były prezes LOT o kondycji narodowego przewoźnika: sprywatyzować

Były prezes LOT o kondycji narodowego przewoźnika: sprywatyzować

- Aktualna sytuacja LOT-u jest najlepsza w jego historii 90-letniej, ale spółka jest zbyt mała, by skutecznie równoważyć konkurencję. Spółka powinna być sprywatyzowana. Nie ma w Europie dobrze prosperującej linii, która należałaby do państwa. W pewnym momencie będzie konieczne dokapitalizowanie - mówił w programie "Money. To się liczy" Sebastian Mikosz, prezes Kenya Airways. Były prezes LOT odniósł się też do rządowego planu budowy centralnego lotniska.

Panie prezesie spytam o Polskie LiRozwiń

Transkrypcja:

Panie prezesie spytam o Polskie Linie Lotnicze LOT bo nie uwierzę Że paleko były prezes lotu i zając pana że nie ma pan zadania Na temat tego w jakim kierunku zmierza w jakim kierunku zmierza bo W czwartym kwartale widzieliśmy No przez ki Dni Olszyny tygodni To był na pieszych Cena gazu 1000 Protestami załóg Ale to bym jakby jedno nie ma dla mnie Nic wspólnego z tym białym Stronę zespół zmierza Ja uważam że aktualna Sytuacja lotu i w ogóle Sytuacja spółki Latach jest najlepsza Historii 9 Popo bardzo Do trudnych zmianach Strukturyzacja chciał Kosztów Z tym że lot był ciągle na radarze jako firma Problematyczna No to co najmniej Otto Od trzech lat w ogóle lot z takiego Strefy na radarze reki poziom strefy ryzyka A to już jest w ogóle bardzo dużo bardzo dużo rzeczy Myślę że finansowo na pewno jest bezpieczny i jest w kondycji takiej gdzie Firmy stać na rozwój Statysty Stycznie po tym okresie kiedy Unia Europejska Nałożyła sankcje za pomoc Braku Rozwoju Witam nie pamiętam ale myślę że myślę że lody dołożył chyba 20 albo 25 kierunków Są decyzje podejmowane w Przez aktualny zarząd dotyczą Zwiększania Floty i jestem z tego bardzo zadowolony ponieważ pamiętam że Ja pracowałem w locie To było bardzo dużo takich mądrali którzy mówili o tym że jedyną rolą lotu to może być dowożenie Pasażerów lufthansie i żeby Się nie musi nie powieść tego taki nasz typowej polskiej Pana zdaniem odegrać rolę takiego oryginalnego Litera Znaczy ja nie szukam słowa Lider ale regionalnego graczak Który jest graczy Znaczącym bo ma Własny bazowy rynek już bardzo fajny i duży I który może w tym regionie Skutecznie konkurować Czy to spinerem To zostanę Line i na przykład oferować takie połączenie jak Budapeszt Nowy Jork czy Budapesz wasze Aktor Odpowiadając na zapotrzebowanie regionie niekoniecznie we własnym kraju według mnie To się właśnie dzieje i Jestem przekonany że Spółka jest nadal za mała i powinna być większa żeby być w stanie skutecznie równo Sprywatyzowana Tak to to to to jest dla mnie oczywiste ja jestem starym zwolennikiem tezy o prywatyzacji dlatego że Nie ma dzisiaj dobrze prosperującej linii lotniczej Która należy do państwa na pewno w Europie Nie ma i znowu w którymś momencie będzie nadal potrzeba dokapitalizowania Szybciej niż ona sama będziesz Na siebie zarobić Ale też No dzisiaj tylko skala daje możliwości Kosztowe To znaczy obniżania własny Kosztów i to nie mówimy o Kosztach załóg Tylko mówimy o kosztach Usług it samolotów paliwa i tak dalej także jestem zwolennikiem Czy polityka infrastrukturalna Państwa sprzyja rozwojowi lotu czy nie pomysł budowę konkretnie Centralnego portu komunikacyjnego jest dobry dla lotu i rozwoju tej marki To jest pomysł dobry dla lotu i dla PO Polski to jest pomysł spóźnione odzież 10 lat ponieważ Wszystkie projekty które da Nawet na własny urząd lotnik Podawał pokazywały Stały wzrost ruchu z polskiej do Polski to nie jest tylko Po centralny port OC lotnicze Nie byłby tylko portem dla lotu dlatego że byłby też Sporty dla innych przewoźnik Więc de facto Miałby pozytywny wpływ również na porty regionalne Które musiałyby również mieć więcej przewoźników żeby Żeby konkurować i ja uważam że jeśli nie zbudujemy te Portwood to z powrotem wrócimy na margines europejskiego lotni W tej chwili już nie Marginesy Ze śliwek Troszeczkę Poziomu głównego A co wtedy z warszawskim Okęciem ona jest niepotrzebne lewej Tam jest tam w ogóle to jest w ogóle niepotrzebne pytanie to jest Pytanie przedwczesnej niepotrzebne dlatego że Ale po pierwsze jeśli Ten port Powstanie Tom I żaden wiatr polit Też tego nie zmienię W najbliższych latach To on będzie operacyjny z Acer 1012 Wtedy trzeba robić k Poza tym kawa nie wyklucza herbaty to że Dzisiaj Okęcie istnieje spełni zamortyzowane już na granicy swoje Nie oznacza że trzeba je zamykać a na pewno ci te decyzje kompletnie W ogóle ona to jest kompletne wróżenie z Sposób bo może się okazać że za 15 lat będzie potrzeba na port tak zwany General aviation albo jak Jakiś mniejszy Port jako Okęcie który Albo będzie można zupełnie spokojnie Wtedy zamknąć Ale to w ogóle nie jest Dzisiaj Dzisiaj w ogóle jakby potencję cpk jest na takim etapie Na razie Totalnie planów Ale powinien Pana zdaniem powstać jak najszybciej lotnie
d2r3dn1
d2r3dn1

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj