Carlsberg rozpycha się na polskim rynku
Duński koncern zapowiada potężne inwestycje w Polsce. Firma planuje wydać 187 mln zł na modernizację browaru w Sierpcu - podaje "Rzeczpospolita".
08.03.2013 | aktual.: 09.03.2013 20:11
Według zapowiedzi przedstawiciela Carlsberga nowa linia będzie gotowa do produkcji w połowie 2014 r. Pełne moce produkcyjne ma osiągnąć już po kilku miesiącach. Producent nie tylko rozbudowuje zakład, ale także zwiększa zatrudnienie w Browarze Kasztelan.
Jeszcze w tym miesiącu zostanie uruchomiona linia do butelkowania piwa w browarze Okocim w Brzesku. Koszt inwestycji to 600 mln zł. Carlsberg musi modernizować swoje zakłady, ponieważ osiągnął już maksimum swojej mocy produkcyjnej – 7 mln hektolitrów. Po wprowadzeniu wszystkich zmian limit ma wzrosnąć do 8,5 mln hl.
Udziały Carlsberga w polskim rynku sięgają 18 proc. Firma planuje podnieść sprzedaż przynajmniej do poziomu 20 proc. W 2012 r. browarnik sprzedał o 15 proc. więcej piwa niż rok wcześniej. Trunek spod marki Carlsberg sprzedawał się o 21 proc. lepiej. Wzrosła także sprzedaż Kasztelana o 31 proc. oraz Harnasia o 13 proc. Zwiększenie wyników sprzedaży to najprawdopodobniej wynik sponsorowania rozgrywek Euro 2012.