Carrefour Polska wycofuje jajka "3"
Kolejna duża sieć handlowa rezygnuje ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego. "3" marki własnej Carrefour znikną z półek do 2020 r., natomiast jajka od producentów narodowych do 2025 r.
27.04.2017 18:48
Kolejna duża sieć handlowa rezygnuje ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego. "3" marki własnej Carrefour znikną z półek do 2020 r., natomiast jajka od producentów narodowych do 2025 r.
- Realizacja działań w powyższym terminie, pozwoli naszym dostawcom na właściwe wdrożenie tej strategii. Inicjatywa Carrefour jest jednym z elementów ochrony dobrostanu zwierząt hodowlanych - powiedziała Barbara Kowalska, dyrektor jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska. - Podjęta decyzja jest w pełni naszą inicjatywą, którą Grupa Carrefour ustawicznie wdraża w poszczególnych państwach już od kilku lat.
Podjęte przez Carrefour Polska działania to część strategii Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, która dotyczy między innymi dbania o środowisko naturalne, poprzez przyczynianie się do ochrony bioróżnorodności.
W ramach ochrony bioróżnorodności, Carrefour tworzy specjalne schronienia dla pszczół i innych pożytecznych owadów w największych ośrodkach miejskich w Polsce. Ponadto zwiększa wolumen ryb pochodzących ze zrównoważonych połowów morskich i słodkowodnych oraz hodowli prowadzonych w sposób odpowiedzialny, a także stale rozszerza kategorię produktów "Jakość z natury Carrefour" - to gama produktów opracowana we współpracy z polskimi rolnikami, hodowcami i producentami.
Carrefour to kolejna duża sieć, która rezygnuje z jajek z chowu klatkowego. Taką decyzję podjęły już niemiecki Lidl czy polski Aldi.