CCC celuje w 2 mld zł przychodów w 2014 r., 9‑12% rentowności netto w 2014-2015
Warszawa, 06.11.2014 (ISBnews) - CCC planuje uzyskać rentowność netto na poziomie 9-12% w latach 2014-2015, podała spółka. CCC planuje też przekroczyć 2 mld zł przychodów w 2014 r. i zwiększyć je o ponad 30% w kolejnym roku.
06.11.2014 15:03
"CCC zamierza dokonać skokowego zwiększenia skali działalności i jednocześnie utrzymać wysoką rentowność przy zachowaniu wysokiej stopy zwrotu z kapitału własnego (ROE). Priorytetem pozostanie dobór nowych lokalizacji pod kątem spodziewanej zyskowności i stopy zwrotu" - czytamy w prezentacji.
"Zakładamy na lata 2014-2015 rentowność operacyjną EBIT na poziomie 12-15% a rentowność netto na poziomie 9-12%. Stopa zwrotu z kapitału własnego ROE pozostanie na poziomie 20-30%" - podano także.
Po pierwszych trzech kwartałach br. marża EBIT wzrosła o 4,1 pkt proc. r/r i wyniosła 10,9%, zaś rentowność netto poprawiła się o 3,1 pkt proc. i wyniosła 8,3%.
"Zarząd oczekuje, że przychody ze sprzedaży przekroczą w roku 2014 2 mld zł. Tempo wzrostu przychodów ze sprzedaży w roku 2015 powinno przekroczyć 30%" - czytamy także w materiale.
W I-III kw. 2014 r. spółka miała 110,42 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 54,80 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1329,86 mln zł w porównaniu z 1059,73 mln zł rok wcześniej.
"Celem strategicznym na lata 2013-2015 jest zdobycie pozycji lidera rynku obuwniczego w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Do roku 2015 CCC zamierza stać się największą firmą obuwniczą w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech i ugruntować pozycję niekwestionowanego lidera na rynku obuwniczym w Polsce" - napisano dalej w prezentacji.
Po pierwszych kwartałach ekspansji na nowych rynkach zarząd ocenia pozytywnie uzyskane rezultaty, podkreśla spółka. CCC zaznacza też że kolejne otwarcia sklepów w Austrii, Słowenii, Chorwacji i Niemczech nie mają już charakteru pilotażowego i będą stanowić istotny wkład w rozwój i wyniki grupy CCC w najbliższych latach.
"Kontynuacja dynamicznej ekspansji przełoży się na powiększenie w latach 2013-2015 łącznej powierzchni handlowej dwukrotnie (przyrost netto o około 200 tys. m2)" - zapowiada też CCC.
W latach 2014-2015 spółka wyda na inwestycje w nowe sklepy detaliczne ok. 200 mln zł Ponadto rozbudowa centrum logistycznego w Polkowicach pochłonie ok. 60 mln zł, podano także.
Relacja długu netto do EBITDA może na koniec Q1 2015 zbliżyć się do 2,0x, podano także w materiale.
"W latach 2014 i 2015 Grupa CCC zamierza skoncentrować swoje wysiłki na powiększeniu powierzchni handlowej w Polsce, w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii oraz w Austrii, Słowenii, Chorwacji, Niemczech. Decyzja co do tempa i skali ekspansji w Turcji zostanie podjęta do końca roku. W roku 2015 pojawia się pierwsze sklepy CCC w Bułgarii" - zapowiedziało także CCC.
Jak podkreśla spółka, w latach 2013-2015 powierzchnia handlowa powiększy się o blisko 200 tys. m - w 2013 r. - o 42,3 tys. m2, w 2014 r. - o 70 tys. m2 (przyrost o blisko 30%), w 2015 r. - o 70-80 tys. m2 (szacowany przyrost 22-25%).
Na koniec września 2014 r. sieć sprzedaży CCC składała się z 692 sklepów w 13 krajach, o łącznej powierzchni 276,7 tys. m2. (w tym 632 sklepy CCC, 49 sklepów Boti i 11 sklepów Quazi/ Lasocki).
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.
(ISBnews)