CCC przyspiesza rozwój, chce w 2014-15 wydać na inwestycje w nowe sklepy ok. 200 mln zł (opis)

20.02. Warszawa (PAP) - Zaktualizowana strategia grupy CCC zakłada, że w latach 2013-15 powierzchnia handlowa wzrośnie dwukrotnie, co oznaczać będzie przyrost netto o około 200...

20.02. Warszawa (PAP) - Zaktualizowana strategia grupy CCC zakłada, że w latach 2013-15 powierzchnia handlowa wzrośnie dwukrotnie, co oznaczać będzie przyrost netto o około 200 tys. m kw. Spółka planuje, że w latach 2014-15 wyda na inwestycje w nowe sklepy około 200 mln zł, a rozbudowa centrum logistycznego pochłonie około 60 mln zł - poinformowali w czwartek przedstawiciele spółki.

"Przyspieszamy naszą ekspansję w stosunku do tego, co mówiliśmy wcześniej. Podtrzymujemy, że naszym celem strategicznym na lata 2013-15 jest zdobycie pozycji lidera rynku obuwniczego w regionie Europy Środowej i Wschodniej. Lata 2014-15 zadecydują o pozycji naszej spółki, mamy predyspozycje, by być znaczącym graczem w Europie" - powiedział Piotr Nowjalis, wiceprezes CCC.

Dodał, że dzięki strategii opartej na markach własnych spółka ma kontrolę nad procesem produkcyjnym, logistycznym, marketingowym.

"Uważamy, że ekspansja zagraniczna nie jest dziś w cenach akcji CCC" - powiedział Nowjalis.

CCC podało, że w latach 2013-15 powierzchnia handlowa grupy wzrośnie dwukrotnie, co oznaczać będzie przyrost netto około 200 tys. metrów kwadratowych. O ile w 2013 roku powierzchnia wzrosła o 42,3 tys. m kw., to w 2014 roku wzrośnie o 75 tys. m kw. (o ponad 30 proc.), a w 2015 roku o 80-95 tys. m kw. (25-30 proc.).

"W tym roku planujemy otworzyć 85 tys. m kw., a 10 tys. m kw. zamknąć. To oznacza, że możemy otworzyć w tym roku 160-170 sklepów" - powiedział Dariusz Miłek, prezes grupy.

W latach 2014-2015 grupa CCC zamierza zwiększać powierzchnię handlową w Polsce, Czechach, na Słowacji, na Węgrzech, w Rumunii oraz na pięciu nowych rynkach, testowanych w ubiegłym roku: w Austrii, Słowenii, Chorwacji, Niemczech i Turcji.

"Na nowych rynkach może być w tym roku kilkadziesiąt otwarć" - powiedział wiceprezes Nowjalis.

Dodał, że spółka jest zadowolona z wyników sprzedażowych na nowych rynkach, w tym w Austrii i Niemczech.

"Sprzedaż w Austrii i Niemczech jest lepsza niż się spodziewaliśmy. Te sklepy świetnie sobie radzą w porównaniu np. z polskimi. (...) Poziom czynszów w centrach handlowych jest porównywalny do cen w Polsce. Koszty pracy są wyższe i dlatego sprzedaż na sklep musi tam być znacząco wyższa niż w Polsce" - powiedział Nowjalis.

W 2013 roku sprzedaż w Polsce odpowiadała za ponad 78 proc. ogółu sprzedaży. Spółka zapowiada, że dzięki ekspansji zagranicznej po 2015 roku polski rynek może stanowić 60 proc. w obrotach grupy.

"Przy takim tempie rozwoju wąskim gardłem mogłaby być produkcja. (...) Rozbudowujemy jednak produkcję w naszej fabryce w Polsce, poszerzamy współpracę z krajowymi firmami, które produkują skórzane obuwie" - dodał Nowjalis.

CCC zamierza wydać w latach 2014-15 na inwestycje w nowe sklepy około 200 mln zł, a rozbudowa centrum logistycznego pochłonie około 60 mln zł.

CCC podało, że rozpoczęło prace związane z pozyskaniem finansowania dłużnego. Wskaźnik dług netto/EBITDA może na koniec trzeciego kwartału 2014 roku i pierwszego kwartału 2015 zbliżyć się do 2,0x.

Spółka nie planuje rezygnować z wypłaty dywidendy.

"Ekspansja zagraniczna nie zagrozi wypłacie dywidendy. Spółka będzie chciała płacić dywidendę nie mniejszą niż w 2013 roku" - powiedział Nowjalis.

Z zysku za 2012 rok CCC wypłaciło 1,6 zł dywidendy na akcję.

CCC przygotowuje się do uruchomienia sprzedaży internetowej.

"Przymierzamy się do otwarcia sklepu internetowego. Możliwe, że nastąpi to jeszcze w drugiej połowie tego roku albo wiosną 2015 roku. Na początek wystartujemy w Polsce" - powiedział Nowjalis.

Na koniec grudnia 2013 roku sieć sprzedaży grupy CCC obejmowała 712 placówek, z czego 636 własnych. Sieć sprzedaży CCC za granicą obejmowała 199 sklepów, w tym m.in. 73 salony w Czechach, 50 na Węgrzech, 25 na Słowacji, 19 w Rumunii, 6 w Austrii, 4 w Niemczech, 3 w Chorwacji, 2 w Słowenii i 2 w Turcji.

Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych wzrosła o 18,7 proc. rdr i wynosiła 224,2 tys. m kw. na koniec grudnia (w tym 154,3 tys. m kw. w Polsce). Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych wzrosła o 55,7 proc. i wynosiła 19,8 tys. m kw. na koniec grudnia 2013 r. (w tym 5,9 tys. m kw. w Polsce). (PAP)

pel/ asa/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów