CDRL ocenia, że zrealizuje prognozy finansowe na 2014 r.
Warszawa, 28.10.2014 (ISBnews) - CDRL - właściciel marki Coccodrillo - ocenia, że zrealizuje prognozy finansowe na ten rok, ale ze względu na kurs dolara raczej nie zostaną one przekroczone. Pod koniec przyszłego roku spółka zdecyduje, czy będzie emitować dług w celu finansowania dalszego rozwoju, poinformował wiceprezes Tomasz Przybyła. Spółka szacuje, że jej przychody będą rosły w tempie 10-15% rocznie w kolejnych latach.
"Oceniamy, że te prognozy wyników, które zawarliśmy w prospekcie zostaną zrealizowane, ale to, czy je przekroczymy, będzie zależało głównie od kursu dolara"- powiedział wiceprezes dziennikarzom po uroczystości debiutu na GPW.
Dodał, że wrzesień był nieco słabszy pod względem sprzedaży ze względu na ciepłą pogodę, ale ochłodzenie przyniosło poprawę sprzedaży.
Po I półroczu 2014 roku zysk netto sięgnął 6,1 mln zł, przy przychodach wysokości 71,7 mln zł wobec 65,4 mln zł przychodów i 0,8 mln zł straty rok wcześniej.
Prezes spółki Marek Dworczak poinformował, że celem spółki jest wzrost przychodów w tempie 10-15% w skali roku.
"Chcielibyśmy rosnąć w tym tempie, nie tylko poprzez wzrost powierzchni naszych sklepów, ale także dzięki poprawie efektywności sklepów like-for-like " - podkreślił Przybył.
Do końca roku CDRL chce otworzyć jeszcze kilkanaście sklepów w Polsce, tak, aby mieć ich ok. 220 na koniec roku. Obecnie w Polsce działa 205 sklepów marki Coccodrillo, a poza naszym krajem 130 sklepów.
"Docelowo chcemy mieć 250 sklepów w Polsce, nadal interesuje nas rozwój w Europie i na pozostałych rynkach. Cały czas negocjujemy z centrami handlowymi. Ta liczba sklepów może być nieco niższa. W przyszłym roku skoncentrujemy się na rozwoju za granicą. Niewykluczone, że będziemy też wchodzić do nowych krajów" - powiedział Dworczak.
Przedstawiciele zarządu poinformowali, że środki pozyskane z giełdy pozwolą na sfinansowanie rozwoju w tym, ale głównie przyszłym roku.
"Nie planujemy na razie emisji obligacji, pod koniec listopada otrzymamy środki z GPW. Planowaliśmy, że pozyskamy z oferty o ok. 2 mln zł więcej, ale nie jest to na tyle dużo, abyśmy zmieniali nasze plany. Pod koniec 2015 roku będziemy planować, co dalej, czy będziemy robili taką emisję" - podkreślił prezes.
W I kw. 2015 roku CDRL uruchomi sklep internetowy w 4 wersjach językowych - polskiej, niemieckiej, słowackiej i czeskiej. Będzie też wersja anglojęzyczna sklepu.
Prawa do akcji spółki CDRL zadebiutowały dzisiaj na rynku głównym GPW. Jest to 466. spółka notowana na głównym rynku oraz 22. debiut na tym rynku w 2014 roku.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo. Zdobyła wiodącą pozycję na rynku polskim oraz w Europie Środkowo-Wschodniej, a także działa w krajach poza Unią Europejską. Sklepy Coccodrillo znajdują się na czterech kontynentach, m.in. w Arabii Saudyjskiej, Chinach czy Brazylii.
(ISBnews)