CEDC szacuje, że rynek wódki w Polsce spadnie rdr o 1‑2 proc. w 2012
29.02. Warszawa (PAP) - CEDC prognozuje, że rynek wódki w Polsce skurczy się w tym roku o 1-2 proc. w porównaniu z rokiem 2011. Spółka spodziewa się z kolei w tym czasie...
29.02. Warszawa (PAP) - CEDC prognozuje, że rynek wódki w Polsce skurczy się w tym roku o 1-2 proc. w porównaniu z rokiem 2011. Spółka spodziewa się z kolei w tym czasie jednocyfrowego wzrostu sprzedaży na tym rynku - wynika z prezentacji do konferencji CEDC. Rosyjski rynek wódki, w ujęciu ilościowym, ma spaść w 2012 r. o 5-10 proc., w świetle planowanego podwyższenia akcyzy o 28 proc.
CEDC zakłada, że na rynku polskim sprzedaż importowa (szczególnie brown spirits) wzrośnie w 2012 r. o dalsze 20-25 proc., a eksport zwiększy się o 20 proc.
W przypadku Rosji CEDC oczekuje jednocyfrowego spadku sprzedaży kluczowych marek, który częściowo zostanie zrekompensowany wolumenami sprzedażowymi nowo wprowadzonych marek (Talka, Silver Blend). Spółka ocenia, że w przypadku tego rynku, eksport zanotuje wzrost wolumenu o 20-30 proc. w 2012 i osiągając udział w całkowitym wolumenie sprzedażowym z Rosji na poziomie 15 proc. (PAP)
jow/ ana/