Trwa ładowanie...

Inflacja. W listopadzie średnia wartość koszyka zakupowego wyniosła 223,76 zł

223,76 zł - tyle wyniosła średnia wartość koszyka zakupowego w listopadze. To oznacza spadek o 3,05 zł, czyli o 1,34 proc. w stosunku do października tego roku – wynika z badania przeprowadzonego przez ASM Sales Force Agency.

Największy spadek cen koszyka odnotowano w sieci Lidl, w której średnia cena w listopadzie 2021r. była niższa o 10,85 zł niż przed rokiem Największy spadek cen koszyka odnotowano w sieci Lidl, w której średnia cena w listopadzie 2021r. była niższa o 10,85 zł niż przed rokiem Źródło: WP, fot: Mateusz Madejski
d2hx3tb
d2hx3tb

W badaniu przeanalizowano ceny przykładowego koszyka zakupowego, w którym znalazły się najpopularniejsze artykuły z podstawowych kategorii, tj. nabiał, mięso i wędliny, napoje, słodycze, alkohole, chemia domowa, kosmetyki i inne.

ASM Sales Force Agency bada ceny tych samych 40 produktów w 10 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych jak i w kanale e-commerce.

W 6 na 10 sieci handlowych ceny wzrosły

Średnia cena koszyka zakupowego wyniosła 223,76 zł, to spadek na poziomie 3,05 zł, czyli o 1,34 proc. w porównaniu do października br. Z danych z raportu wynika także, że ceny wzrosły w 6 z 10 badanych sieci handlowych.

Najwyższa inflacja od 20 lat. Niepokoi wzrost ceny żywności. „Jeśli to się nie zatrzyma, to może być kiepsko”

"Natomiast w ujęciu rocznym, nieznaczny wzrost cen odnotowano w siedmiu sieciach wobec 2020 roku. Były to m.in.: Intermarché (4,73 proc.) czy Kaufland (4,21 proc.). Największy spadek cen koszyka odnotowano w sieci Lidl, w której średnia cena w listopadzie 2021r. była niższa o 10,85 zł niż przed rokiem" – podano w informacji prasowej dotyczącej raportu.

d2hx3tb

Wskazano w niej także, że biorąc pod uwagę koszyk złożony wyłącznie z produktów najtańszych, w listopadzie konsumenci mogliby zapłacić 173,82 zł (mniej o 4,93 zł niż w październiku), natomiast koszyk produktów najdroższych - 281,01 zł (mniej o 0,85 zł niż w październiku ).

Dane w ujęciu rocznym pokazują, że suma koszyka minimalnego w listopadzie 2021 r. była wyższa o 2,24 proc. niż przed rokiem, natomiast koszyk maksymalny był w listopadzie br. tańszy o 6,23 proc. niż w 2020 r.

Dodano także, że wartość koszyka zakupowego całościowo zwiększyła się o 0,23 proc. - z 223,25 zł w listopadzie 2020 r. do 223,76 zł w listopadzie 2021 r.

Ceny w górę od 4 do 10 proc.

Jednocześnie, jak wskazano w raporcie firmy ASM Sales Force Agency, w grudniu widać wzrost niektórych produktów. Zdrożały m.in. margaryna, nabiał, dodatki do potraw, kawa czy napoje gazowane. Wzrosty cen produktów wyniosły od 4 do 10 proc. w stosunku do listopada. Jednocześnie wiele produktów jest objętych promocjami.

- Patrząc na najnowsze wskaźniki inflacji widzimy, że zbliżające się święta będą jednymi z najdroższych od lat. Zapewne duża część konsumentów, przy okazji zakupów i przedświątecznych przygotowań, szczególną uwagę zwróci właśnie na ceny poszczególnych produktów. Sieci handlowe, które doskonale zdają sobie sprawę, że ich klienci każdą złotówkę będą oglądać dwa razy, już od grudnia prowadzą bardzo intensywne działania marketingowe. Są to akcje promocyjne, obniżki na wybrane produkty i programy lojalnościowe – powiedział, cytowany w informacji prasowej, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency Patryk Górczyński.

d2hx3tb

Dodał, że w kolejnych tygodniach sieci handlowe, tak jak wszyscy przedsiębiorcy, będą odczuwać wzrost kosztów, co zapewne przełoży się na wciąż rosnące ceny produktów. W roku 2022 nie uciekniemy od drożyzny.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2hx3tb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2hx3tb