Chińska firma Peixin chce zadebiutować na GPW, wartość oferty 21,35 mln euro (opis)
17.09. Warszawa (PAP) - Peixin, chińska spółka zajmująca się produkcją maszyn i linii produkcyjnych do wytwarzania artykułów higienicznych, chce zadebiutować w październiku na GPW....
17.09.2013 | aktual.: 17.09.2013 14:23
17.09. Warszawa (PAP) - Peixin, chińska spółka zajmująca się produkcją maszyn i linii produkcyjnych do wytwarzania artykułów higienicznych, chce zadebiutować w październiku na GPW. Oferta będzie obejmowała 4 mln akcji, których cena maksymalna to 25 zł.
Wartość netto oferty to 21,35 mln euro. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na sfinansowanie programu inwestycyjnego na lata 2013-2015, wartego 70 mln euro.
Około 40 proc. wpływów netto z oferty ma być przeznaczone na zakup gruntów, a około 25 proc. wpływów netto na budowę nowego zakładu produkcyjnego. Kolejne 25 proc. wpływów netto ma być wykorzystane na zakup maszyn i urządzeń, a ok. 10 proc. wpływów netto na prace badawczo-rozwojowe oraz modernizację budynku.
Przyjmowanie zapisów od inwestorów indywidualnych potrwa od 18 do 25 września. Budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych ma się rozpocząć 18 września i potrwać do 26 września. Zapisy od inwestorów instytucjonalnych potrwają od 27 września do 1 października.
Około 20 proc. akcji oferowanych może trafić do inwestorów indywidualnych.
Grupa Peixin projektuje, produkuje i sprzedaje maszyny do produkcji artykułów higienicznych codziennego użytku, takich jak podpaski, pieluchy, chusteczki higieniczne i inne produkty.
Jak podano w prospekcie grupa jest jednym z najstarszych chińskich producentów maszyn do produkcji artykułów higienicznych codziennego użytku i oferuje najbardziej zaawansowane produkty tego rodzaju, jakimi są maszyny w pełni zautomatyzowane (full-servo). Według szacunków spółki, opracowanych na podstawie publicznie dostępnych danych, wartość sprzedaży grupy należy do jednych z najwyższych wśród chińskich firm wytwarzających maszyny do produkcji artykułów higienicznych codziennego użytku.
Grupa sprzedaje swoje produkty pod marką "Peixin". Produkty przez nią wytwarzane dzielą się na cztery główne kategorie: maszyny do produkcji pieluch, maszyny do produkcji podpasek, maszyny do produkcji chusteczek higienicznych i inne maszyny. W 2012 r. poszczególne kategorie odpowiadały odpowiednio za 34,9 proc., 42 proc., 15,3 proc. i 7,8 proc. przychodów ze sprzedaży grupy.
Zakład produkcyjny Peixin znajduje się w Quanzhou, w prowincji Fujian w Chinach. Do 2016 r. Peixin planuje otwarcie dwóch nowych fabryk, które mają ponad trzykrotnie podwyższyć zdolności produkcyjne grupy.
Grupa prowadzi dystrybucję produktów wśród producentów artykułów higienicznych codziennego użytku w Chinach i za granicą, głównie w Azji, Afryce i Ameryce Południowej. Na rynku chińskim grupa zamierza rozszerzyć obszar dystrybucji, który obecnie obejmuje wybrzeże kraju, o inne regiony, położone w głębi kraju i charakteryzujące się wzrostem gospodarczym, w tym m.in. prowincje Chongqing, Henan i Hunan.
Peixin zamierza także podejmować działania, aby znacznie rozszerzyć bezpośrednią obecność na wybranych rynkach zagranicznych, takich jak Indie, Turcja i Stany Zjednoczone, poprzez intensyfikację działań promocyjnych, m.in. kierowane kampanie reklamowe i uczestnictwo w targach wystawowych, a także zatrudnienie dodatkowych handlowców w Chinach obsługujących rynki zagraniczne.
Głównym akcjonariuszem spółki jest Qiulin Xie, który kontroluje 87,5 proc. jej akcji.
W 2012 r. Peixin miał 11,4 mln euro zysku netto wobec 8,2 mln euro rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł w tym czasie do 13,83 mln euro z 9,6 mln euro. Przychody w tym czasie zwiększyły się do 46,5 mln euro z 32,84 mln euro.(PAP)
kam/ gsu/ jtt/