Chipsy Lay's zniknęły z Biedronki. Co się stało?

Na początku 2022 r. z półek sklepów sieci Biedronka zniknęły chipsy i krakersy marki Lay's. Czy przekąski wrócą do dyskontu? Nie jest to takie pewne. Jak wynika z informacji portaluspożywczego, negocjacje w tej sprawie trwają już ponad pół roku.

Biedronka, zakupyChipsy Lay's zniknęły z półek sklepów sieci Biedronka. PepsiCo i dyskont negocjują od ponad pół roku ws. cen
Źródło zdjęć: © money.pl | Rafał Parczewski
oprac.  KKG

PepsiCo, które jest właścicielem popularnej marki, od ponad pół roku prowadzi negocjacje z Biedronką. Firmy nie mogą się dogadać, więc w tym czasie asortyment był dostępny jedynie w wybranych sklepach. Po nowym roku i szale zakupów na sylwestra towar się wyprzedał a nowych dostaw nie ma.

O co rozbija się koflikt? O pieniądze, wiadomo. Firmy ustalają warunki współpracy i negocjują ws. cen. Jak czytamy w portalu, sieć należąca do Geronimo Martins, promuje swoje produkty marki własnej Top Chips, dostępne są także marki Crunchips, Monster Munch, Wiejskie Ziemniaczki z gamy marki Lorenz oraz Przysnacki i Pringles należące do Intersnack Poland.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

UOKiK i kara dla Biedronki. Chróstny: Nie uwziąłem się na ten dyskont

"Do czasu zakończenia trwających negocjacji pomiędzy siecią Biedronka a naszym partnerem Frito Lay Poland sp. z o.o. nie komentujemy ich wyniku. Obecnie prowadzone są rozmowy dotyczące warunków handlowych współpracy" - poinformowała portalspozywczy sieć Biedronka.

Do kompromisu zatem daleka droga. Dyskont tymczasem zacieśnił współpracę z firmą Lorenz, która mimo wojny otworzyła w Rosji nowe linie produkcyjne i ani myśli wycofywać się z tamtejszego rynku.

Jak czytam na portlu, PepsiCo nie tylko w Polsce toczy twarde negocjacje. Także holenderski supermarket internetowy Picnic wycofał z początkiem roku chipsy Lay’s ze swojego asortymentu, bo nie mógł dojść do porozumienia w zakresie cen produktów.

Jak wynika z danych portaluspozywczego, w czasie pandemii Polacy kupowali znacznie mniej artykułów impulsowych. Obecnie jednak sprzedaż chipsów wraca do stałego poziomu. Według danych NielsenIQ, które przytacza portal, grupa kategorii przekąskowych już w marcu 2021 roku zanotowała wzrost wartości o 0,6 proc. w porównaniu z marcem 2020 roku. Powód? Powrót pracowników do biur i dzieci do nauki stacjonarnej.

W 2021 roku największą dynamikę wzrostu zanotowano w kategorii nachosów. Wartość ich sprzedaży wzrosła w 2021 roku w porównaniu z rokiem poprzednim o ok. 18 proc.

Wybrane dla Ciebie
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord