Czego dostawcy robić nie mogą?
Po stronie klienta stoi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, który stara się pilnować tego, by przedsiębiorcy z wielu branż, w tym telekomunikacyjnej, postępowali etycznie. Na liście klauzul niedozwolonych, czyli zakazanych postanowień z umów i regulaminów, jest sporo zapisów z dokumentów firm oferujących internet, telefon czy telewizję.
W kontekście odłączenia usługi warto m.in. wspomnieć o tym, że operator nie może pobierać opłaty za ponowną aktywację usług po ich zawieszeniu lub wyłączeniu. Nawet, jeśli nastąpiło to z winy klienta. Do tego firma telekomunikacyjna nie ma prawa do naliczania opłat za wezwania do zapłaty i windykację.
Ponadto kary umowne i odsetki nie mogą być rażąco wygórowane, w szczególności kary umowne naliczane za brak zwrotu dekodera lub innego urządzenia dostępowego nie mogą przewyższać wartości odtworzeniowej tego urządzenia.