Internet, kablówka, telefon
Zasady rozliczania się z dostawcą mediów (telefon, internet czy telewizja) są określone w regulaminie świadczenia usług, który został podpisany przy kupnie usługi. Dlatego w przypadku pojawiania się problemu z regularnymi płatnościami, to w nim trzeba szukać sposobu postępowania naszego dostawcy.
W przypadku opóźnień z płatnościami, najpóźniej po miesiącu operator przysyła wezwanie do zapłaty. Zazwyczaj wyznacza 14 dni na uregulowanie zobowiązania i warto to zrobić w terminie, ponieważ większe opóźnienie będzie oznaczało kolejne wezwanie, a kwota do zapłaty zostanie powiększona o odsetki.
Przy braku odpowiedzi po stronie klienta następuje zazwyczaj odcięcie usług przez operatora, rozwiązanie umowy i przekazanie długu firmie windykacyjnej. Żeby tego uniknąć warto zwrócić się do firmy i poprosić o polubowne rozwiązanie, np. rozłożenie długu na raty. Obecnie wiele firm ma znacznie bardziej prokonsumenckie podejście niż jeszcze kilka lat temu.
Jakub Wołosowski