Coca-Cola inwestuje w ekologię. Czas na butelki z plastiku w 100 proc. z recyklingu
Koncern Coca-Cola ogłosił, że wprowadza na rynek napoje w 13,2-uncjowych butelkach wykonanych w 100 proc. z przetworzonego plastiku PET (rPET). Rozwiązanie w pierwszej fazie zostanie przetestowane jedynie w USA.
Zdaniem przedstawicieli koncernu sama innowacja zapewni podwójną korzyść - dla klientów w postaci wygody - i dla firmy, która wdrażając nowe rozwiązania technologiczne realizuje strategię "zrównoważonego rozwoju".
Ponadto do końca lutego na rynku pojawią się także 20-uncjowe butelki Coca-Coli. Oferta będzie stopniowo rozszerza na inne marki i podobnie jak w przypadku mniejszych butelek w pierwszej fazie ograniczy się jedynie do amerykańskiego rynku.
Firma chwali się przy okazji, że nowe rozwiązanie zredukuje o 20 proc. zużycie nowych tworzyw sztucznych w portfolio Coca-Coli w Ameryce Północnej w porównaniu z 2018 r.
Polska jednym z najważniejszych rynków dla Coca Coli
W pierwszej fazie innowacja obejmie marki Coke, Diet Coke, Coke Zero Sugar oraz Coca-Cola Flavors. Pozostałe marki należące do Coca-Coli trafią do ekologicznych butelek latem tego roku.