New Coke
W swojej długiej, 132-letniej historii koncern nie ustrzegł się także poważnych wpadek produktowych. Do największych z pewnością należy New Coke.
W 1985 r. Coca-Cola, nieco zaniepokojona wynikami sprzedaży, postanowiła wprowadzić na rynek nowy smak. Do operacji "Kansas" (bo takim kryptonimem ją oznaczono), przygotowano się starannie, testy trwały ponad dwa lata, przeprowadzono ich ok. 200 tys.
Z badań wynikało jednoznacznie: konsumenci chcą nowej coli. W odpowiedzi koncern opracował zupełnie nową, słodszą formułę, którą chciał rzucić wyzwanie zyskującej coraz więcej udziałów w rynku Pepsi. Minęły zaledwie trzy miesiące, a Coca-Cola już wiedziała, że popełniła błąd. Nie doceniła bowiem przywiązania do marki i klasycznego smaku. Nie pomogły nawet miliony dolarów wydane na promocję.
Po wprowadzeniu na rynek nikt nie chciał pić New Coke, a oburzeni konsumenci ostatecznie zmusili koncern do powrotu do dawnego składu i wizerunku Coca-Coli.