Trwa ładowanie...
d4ianbd

Cyfrowy Polsat chce mieć w 2010 roku wyższe ARPU

10.11. Warszawa (PAP) - Cyfrowy Polsat, którego średni przychód na abonenta spadł w III kwartale 2009 roku o 4,7 proc. do 34,3 zł, chce w 2010 roku odnotować wzrost tego wskaźnika...

d4ianbd
d4ianbd

10.11. Warszawa (PAP) - Cyfrowy Polsat, którego średni przychód na abonenta spadł w III kwartale 2009 roku o 4,7 proc. do 34,3 zł, chce w 2010 roku odnotować wzrost tego wskaźnika - podała spółka w prezentacji.

Wzrost ARPU ma być w przyszłym roku możliwy m.in dzięki abonentom wychodzącym poza okres podstawowy umowy oraz abonentom migrującym z pakietu Mini do pakietu Mini Max, a także uruchomieniu pakietu HD.

Do zwyżki średniego przychodu na abonenta przyczynić się ma także wprowadzenie usług video na żądanie, zmianie mixu pakietów, po wprowadzeniu ofert promocyjnych nowego typu oraz wprowadzeniu nowego regulaminu.

Cyfrowy Polsat zaznaczył, że zmiana regulaminu może skutkować wzrostem churnu do czerwca 2010 roku, choć częściowo skompensowanym ograniczeniem odpływu abonentów w związku z wchodzeniem klientów w okresy zamknięte, jednak powinien on zostać ograniczoney od III kwartału 2010 roku.

d4ianbd

Współczynnik odpływu abonentów za okres 12 miesięcy zakończony 30 września 2009 roku wzrósł rdr do 10,1 proc. w porównaniu do 7,5 proc.

W IV kwartale 2009 roku największa platforma cyfrowa może w związku ze zwiększającą się konkurencją wprowadzić agresywne promocje, które spowodują spadek ARPU w okresie podstawowym dla grupy klientów pozyskanych w ramach tych promocji.

"W związku z tym, że historycznie blisko 50 proc. podpisanych nowych umów abonamentowych przypadało na czwarty kwartał roku, przygotowując sie do sezonu zwiększonej sprzedaży w okresie czwartego kwartału 2009 roku, w czwartym kwartale 2009 wprowadziliśmy atrakcyjne oferty promocyjne, dzięki którym nasi klienci mogą nabyć nasze usługi bez konieczności wnoszenia opłat abonamentowych przez określony okres promocyjny. Sytuacja konkurencyjna może zmusić nas do wprowadzenia bardziej agresywnych promocji w czwartym kwartale 2009 roku. Tak skonstruowane oferty spowodują obniżenie ARPU w okresie podstawowym umowy dla grupy klientów pozyskanych w ramach tych promocji" - podał Cyfrowy Polsat w raporcie kwartalnym.(PAP)

epo/ gor/

d4ianbd
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4ianbd