Trwa ładowanie...
d2bkm0h

Cyfrowy Polsat szacuje, że rynek raklamy TV będzie rósł średnio o 3,6 proc. w latach '11-'14

12.03. Warszawa (PAP) - Cyfrowy Polsat szacuje, że rynek reklamy telewizyjnej będzie rósł w latach 2011-2014 roku średnio o 3,6 proc. - poinformowała spółka w raporcie...

d2bkm0h
d2bkm0h

12.03. Warszawa (PAP) - Cyfrowy Polsat szacuje, że rynek reklamy telewizyjnej będzie rósł w latach 2011-2014 roku średnio o 3,6 proc. - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym.

"W oparciu o dane ZenithOptimedia, szacujemy, że w latach 2011-2014 wartość rynku reklamy TV będzie rosła średnio o 3,6 proc. (CAGR). Szacunek opiera się na założeniu, że gospodarka polska nadal będzie rosła rok do roku. Jesteśmy przekonani, że reklama telewizyjna jest bardzo efektywną formą komunikacji z klientem" - podała spółka w raporcie.

"Ponadto, patrząc na relacje między wartością rynku reklamy w Polsce, a wartością PKB, widzimy duży potencjał wzrostu. Jeśli spojrzymy na relację miedzy tymi wskaźnikami na innych rynkach europejskich, widzimy, że polski wskaźnik 0,47 proc. jest wyraźnie niższy niż ma to miejsce w Wielkiej Brytanii (0,77 proc.), w Niemczech (0,7 proc.) czy w Czechach (0,68 proc.). Podobnie, jeśli patrzymy na wydatki reklamowe w przeliczeniu na osobę, na bazie danych ZenithOptimedia, dla roku 2011 Polska osiągnęła wartość tego wskaźnika 62,5 USD, gdy dla Wielkiej Brytanii wynosił on 294 USD, dla Niemiec 298 USD, a dla Czech 130 USD" - podano.

W oparciu o estymacje wielkości rynku reklamy wykonane przez Starlink, spółka szacuje, że w 2011 roku Grupa Polsat miała 22,6 proc. udziałów w rynku wartym 3,9 mld złotych. Wskaźnik power ratio wyniósł w 2011 roku 1,2 (liczony jako stosunek udziałów w rynku reklamy do udziałów w widowni w grupie wszyscy 4+).

d2bkm0h

Według szacunków domu mediowego ZenithOptimedia, w 2011 roku Polska była trzecim krajem w Europie Środkowo-Wschodniej (za Rosją i Turcją) z całkowitymi wydatkami na reklamę przekraczającymi 7,1 mld złotych (po rabatach), z 2,4-proc. wzrostem względem 2010 roku.

Wielkość rynku reklamy telewizyjnej zbliżyła się do 3,8 mld złotych (2,6 proc. więcej niż w 2010 roku). ZenithOptimedia prognozuje, że rynek reklamy telewizyjnej będzie rósł o 3,7 proc. w 2012 roku, 2,9 proc. w 2013 i 4,3 proc. w 2014.

Według szacunków ZenithOptimedia, rok 2012 przyniesie wzrost wielkości polskiego rynku reklamy netto o 3,8 proc.(PAP)

bas/

d2bkm0h
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2bkm0h