Cyfrowy Polsat szacuje, że rynek raklamy TV będzie rósł średnio o 3,6 proc. w latach '11-'14

12.03. Warszawa (PAP) - Cyfrowy Polsat szacuje, że rynek reklamy telewizyjnej będzie rósł w latach 2011-2014 roku średnio o 3,6 proc. - poinformowała spółka w raporcie...

12.03. Warszawa (PAP) - Cyfrowy Polsat szacuje, że rynek reklamy telewizyjnej będzie rósł w latach 2011-2014 roku średnio o 3,6 proc. - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym.

"W oparciu o dane ZenithOptimedia, szacujemy, że w latach 2011-2014 wartość rynku reklamy TV będzie rosła średnio o 3,6 proc. (CAGR). Szacunek opiera się na założeniu, że gospodarka polska nadal będzie rosła rok do roku. Jesteśmy przekonani, że reklama telewizyjna jest bardzo efektywną formą komunikacji z klientem" - podała spółka w raporcie.

"Ponadto, patrząc na relacje między wartością rynku reklamy w Polsce, a wartością PKB, widzimy duży potencjał wzrostu. Jeśli spojrzymy na relację miedzy tymi wskaźnikami na innych rynkach europejskich, widzimy, że polski wskaźnik 0,47 proc. jest wyraźnie niższy niż ma to miejsce w Wielkiej Brytanii (0,77 proc.), w Niemczech (0,7 proc.) czy w Czechach (0,68 proc.). Podobnie, jeśli patrzymy na wydatki reklamowe w przeliczeniu na osobę, na bazie danych ZenithOptimedia, dla roku 2011 Polska osiągnęła wartość tego wskaźnika 62,5 USD, gdy dla Wielkiej Brytanii wynosił on 294 USD, dla Niemiec 298 USD, a dla Czech 130 USD" - podano.

W oparciu o estymacje wielkości rynku reklamy wykonane przez Starlink, spółka szacuje, że w 2011 roku Grupa Polsat miała 22,6 proc. udziałów w rynku wartym 3,9 mld złotych. Wskaźnik power ratio wyniósł w 2011 roku 1,2 (liczony jako stosunek udziałów w rynku reklamy do udziałów w widowni w grupie wszyscy 4+).

Według szacunków domu mediowego ZenithOptimedia, w 2011 roku Polska była trzecim krajem w Europie Środkowo-Wschodniej (za Rosją i Turcją) z całkowitymi wydatkami na reklamę przekraczającymi 7,1 mld złotych (po rabatach), z 2,4-proc. wzrostem względem 2010 roku.

Wielkość rynku reklamy telewizyjnej zbliżyła się do 3,8 mld złotych (2,6 proc. więcej niż w 2010 roku). ZenithOptimedia prognozuje, że rynek reklamy telewizyjnej będzie rósł o 3,7 proc. w 2012 roku, 2,9 proc. w 2013 i 4,3 proc. w 2014.

Według szacunków ZenithOptimedia, rok 2012 przyniesie wzrost wielkości polskiego rynku reklamy netto o 3,8 proc.(PAP)

bas/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

KFC testuje nowy koncept. To pierwszy taki lokal w Europie Wschodniej
KFC testuje nowy koncept. To pierwszy taki lokal w Europie Wschodniej
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
"Istniejemy od 100 lat". Znana sieć sklepów kończy działalność
"Istniejemy od 100 lat". Znana sieć sklepów kończy działalność
Ten znicz kosztuje ponad 200 zł. Oto jak wygląda
Ten znicz kosztuje ponad 200 zł. Oto jak wygląda
Znajduje pluskwy w apartamentach na wynajem. Plaga w polskim mieście
Znajduje pluskwy w apartamentach na wynajem. Plaga w polskim mieście
Obowiązki w pracy. Jedna rozmowa może kosztować pracownika trzy pensje
Obowiązki w pracy. Jedna rozmowa może kosztować pracownika trzy pensje
Jak zasiedzieć działkę sąsiada? Sąd Najwyższy orzekł w takiej sprawie
Jak zasiedzieć działkę sąsiada? Sąd Najwyższy orzekł w takiej sprawie
Otworzyli sklepy bez kasjerów. Zamykają wszystkie. Oto powód
Otworzyli sklepy bez kasjerów. Zamykają wszystkie. Oto powód
Handlarze znaleźli nowe źródło zarobku. Te auta sprowadzają
Handlarze znaleźli nowe źródło zarobku. Te auta sprowadzają
Sprzedaż energetyków. Zmiana po 1 stycznia. Posypią się grzywny?
Sprzedaż energetyków. Zmiana po 1 stycznia. Posypią się grzywny?
Eksmisja najstarszej kawiarni w Rzymie. Czynsz miał sięgnąć 180 tys.
Eksmisja najstarszej kawiarni w Rzymie. Czynsz miał sięgnąć 180 tys.
Ogrzewanie domu za 4,5 tys. zł rocznie. Oto lider oszczędności
Ogrzewanie domu za 4,5 tys. zł rocznie. Oto lider oszczędności