Dla Polaków najważniejsza jest cena, a nie etyka

"Rzeczpospolita" ustaliła, że Polacy uznają społeczną odpowiedzialność biznesu wobec pracowników, klientów i środowiska, ale przy zakupach kierują się ceną.

Dla Polaków najważniejsza jest cena, a nie etyka
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

04.03.2010 | aktual.: 04.03.2010 10:34

Dziennik przytacza wyniki sondażu, jaki na jego zlecenie wykonała GfK Polonia. Wynika z niego, że tylko co piąty Polak byłby skłonny zapłacić do 10% więcej za produkty przedsiębiorstwa, które zachowuje się etycznie. Co więcej, ponad połowa badanych zauważa pogorszenie standardów w polskim biznesie.

Najbardziej nieprzychylne firmom oceny wydają gospodynie domowe, które najczęściej decydują o domowych zakupach. Negatywne oceny moralności przedsiębiorstw nie przekładają się jednak na wybory przy sklepowych półkach - 70% respondentów nie zwraca na to uwagi przy robieniu zakupów - pisze "Rzeczpospolita".

zakupycenamoralność
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)