Duże zmiany w sieci Jysk. Klientom mogą coś przypominać
Wprowadzenie stref tematycznych z gotowymi aranżacjami to jedna z nowości, którą szykuje w Polsce sieć Jysk. Podobne rozwiązanie od lat funkcjonuje w... konkurencyjnej Ikei. Nowości w Jysk będzie jednak więcej. Duńczycy zamierzają wkroczyć z mniejszymi sklepami do galerii handlowych.
25.09.2017 | aktual.: 25.09.2017 12:12
Jysk niedawno świętował otwarcie sklepu nr 2500 na świecie. Z tej okazji sieć planuje zmianę aranżacji swoich dotychczasowych sklepów. W Polsce pierwszym z odnowionych będzie lokal w Galerii Morena w Gdańsku. Szczegóły w rozmowie z branżowym portalem retail.net przedstawił Jacek Wasilewski, dyrektor ds. rozwoju Jysk.
W listopadzie klienci sklepu, oprócz zmian kolorystyki ścian czy zamiany dywanów na panele, po raz pierwszy zetkną się ze strefami tematycznymi. Będą w nich pokazywane gotowe aranżacje, którymi można inspirować się urządzając własne mieszkanie. To rozwiązanie doskonale znają klienci sieci Ikea. Jysk wypróbował je już za granicą.
Mniejsze sklepy, by zmieścić się w galeriach
Reorganizacja dotychczasowych lokali, to niejedyna nowość w Jysk. Sieć zamierza wprowadzić nowy koncept sklepów, roboczo nazywany „city store”. Jak tłumaczy Jacek Wiśniewski w rozmowie z retail.net, chodzi o to, aby zmieścić się na mniejszej powierzchni. W centrach handlowych rzadko zdarza się, żeby dla sklepów z wyposażeniem wnętrz przeznaczono ok. 1,1-1,2 tys. m kw., ile zwykle wykorzystują Duńczycy. Nowe lokale mają być więc przystosowane do pomieszczeń mających 400-500 m kw.
Na mniejszej powierzchni ma nie stracić oferta. Pomocne mają być w tym nowoczesne technologie, choć na szczegóły jeszcze za wcześnie. Jysk liczy, że pierwszy sklep "city store" zostanie otwarty w I połowie 2018 r. Docelowo mogłoby powstać nawet 30 takich lokali.