Trwa ładowanie...

Dwa sklepy naciągają klientów. UOKiK ostrzega internautów

Uwaga na sklepy mojezakupy.net oraz enbutique.com. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że otrzymuje skargi od ich klientów. W tej sprawie skierowano już do prokuratury zawiadomienie o możliwości podejrzenia popełnienia przestępstwa.

Share
Dwa sklepy naciągają klientów. UOKiK ostrzega internautów
Źródło: WP.PL, Fot: Fotolia
dbi86bz

Uwaga na sklepy mojezakupy.net oraz enbutique.com. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że otrzymuje skargi od ich klientów. W tej sprawie skierowano już do prokuratury zawiadomienie o możliwości podejrzenia popełnienia przestępstwa.

Jako podaje UOKiK, napływają do niego skargi konsumentów na działania dwóch sklepów internetowych: www.mojezakupy.net oraz www.enbutique.com. Oferują one markową odzież przez internet. Pierwszy prowadzony jest przez spółkę Loras z Warszawy, natomiast drugi - przez Heligo Polska z Poznania.

dbi86bz

Prezesem zarządu tych dwóch spółek jest ta sama osoba. Obie strony internetowe mają podobną szatę graficzną oraz ten sam numer infolinii. W czwartek po 12, gdy UOKiK opublikował już swoje ostrzeżenie, dostęp do nich był niemożliwy.

Konsumenci są zachęcani do zakupu towarów dużymi promocjami lub obniżkami cen. Jednak, jak wynika z sygnałów docierających do UOKiK oraz informacji pozyskanych z internetu, zakupione towary nigdy nie trafiają do nabywców, zaś w przypadku odstąpienia od umowy - konsumenci nie otrzymują zwrotu poniesionych kosztów.

- Przeanalizowane przez nas skargi sugerują, że mogło dojść do popełnienia przestępstwa. O procederze zawiadomiliśmy organy ścigania, a konsumentów informujemy o podjętych działaniach - wyjaśnia Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Urząd złożył w tej sprawie zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Ochota. Zawsze w sytuacji podejrzenia oszustwa poszkodowane osoby powinny jak najszybciej zawiadomić Policję lub Prokuraturę.

dbi86bz

Jednocześnie UOKiK przypomina, że jeśli konsument nie otrzymał towaru ani zwrotu środków, a płacił kartą, może odzyskać pieniądze dzięki tzw. procedurze chargeback.

W tym celu musi złożyć reklamację do banku. Następnie dokumenty są przekazywane do odpowiedniego centrum rozliczeniowego, które kontaktuje się w tej sprawie ze sprzedawcą. Cała procedura przebiega bez konieczności czynnego udziału konsumenta. Jeśli żądanie klienta jest zasadne, otrzymuje zwrot wszystkich utraconych środków na konto.

dbi86bz

Podziel się opinią

Share
dbi86bz
dbi86bz