Dyskonty idą jak burza. Drożyzna rozkręca im sprzedaż

W zeszłym roku dyskonty urosły aż o 12,3 proc., choć cały rynek zyskał jedynie 3,2 proc. Wysoka inflacja napędza im nowych klientów. Za kilka lat odpowiadać mają za połowę rynku spożywczego – czytamy we wtorkowej "Rzeczpospolitej", która przytacza dane GfK Polonia.

Biedronka, dyskonty, ceny w sklepachPopularność dyskontów podbija inflacja. Powód? Można tam liczyć na atrakcyjne akcje promocyjne i rabaty
Źródło zdjęć: © money.pl | Rafał Parczewski
oprac.  KKG

Sieci dyskontowe idą jak burza. Posiadają już ponad 5 tys. placówek i odpowiadają za 38,8 proc. wartości zakupów polskich gospodarstw domowych – wynika z najnowszych danych GfK Polonia, do których dotarła "Rzeczpospolita".

Jest miejsce dla tysiąca dyskontów

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Jak sobota to... dyskont. Małe sklepy ofiarą zakazu handlu

Maciej Bartmiński, prezes firmy badawczej MarketSide, uważa, że na rynku jest jeszcze miejsce na ponad tysiąc sklepów dyskontowych.

W 2021 r. w Polsce na jeden dyskont przypadało 7,9 tys. mieszkańców, podczas gdy w 2011 r. było to 14,8 tys. osób. Uwzględniając tylko ludność miejską i dyskonty zlokalizowane w miastach, wskaźnik ten na koniec 2021 r. wyniósł 5,3 tys. mieszkańców – informuje "Rzeczpospolita".

Dla porównania, w Niemczech, które są najbardziej dyskontowym rynkiem w Europie, na jeden sklep dyskontowy przypada ok. 5,2 tys. mieszkańców.

Biedronka zamroziła ceny i rzuca wyzwanie klientom

Popularność dyskontów podbija inflacja. Powód? Można tam liczyć na atrakcyjne akcje promocyjne i rabaty, które w czasach rosnących nawet o 80 proc. cen, są nie do przecenienia.

– Rynek i konsumenci często odnoszą poziom cen do dyskontów, które są ważnym graczem. Ich siła w zakresie narzucania niskich cen wynika wprost z bardzo ograniczonej oferty produktów na półkach, jedynie po kilka w kategorii i jeszcze często marka własna – mówi na łamach dziennika Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu. – W efekcie sprzedają ich bardzo dużo, ale z wąskiego portfolio, co powoduje, że producenci często oferują im właśnie na nie ceny niższe niż innym sprzedawcom - dodaje.

Przykładem jest ostatni pomysł Biedronki, która zdecydowała się na zamrożenie cen 150 produktów. Sieć zapewniła, że do końca czerwca ceny nie wzrosną. Jeśli klient znajdzie ten sam lub porównywalny produkt w niższej regularnej cenie w 15 konkurencyjnych sieciach, Biedronka zwróci mu różnicę.

Wybrane dla Ciebie

Zalewa nas kapusta z zagranicy. Niemcy zarobili ponad 16 mln zł
Zalewa nas kapusta z zagranicy. Niemcy zarobili ponad 16 mln zł
To koniec kultowego baru w Gdańsku. Działał prawie 30 lat
To koniec kultowego baru w Gdańsku. Działał prawie 30 lat
Przegrał ze skarbówką. Musi zapłacić podatek od emerytury po matce
Przegrał ze skarbówką. Musi zapłacić podatek od emerytury po matce
Chorwacja ma dość tłumów turystów. Wprowadza obowiązkowe rezerwacje
Chorwacja ma dość tłumów turystów. Wprowadza obowiązkowe rezerwacje
Jedyna taka huta na świecie upada. Pracę straci 300 osób
Jedyna taka huta na świecie upada. Pracę straci 300 osób
Poseł proponuje dopłaty bobrowe dla rolników. Resort odpowiada
Poseł proponuje dopłaty bobrowe dla rolników. Resort odpowiada
Gdzie na grzyby pod Warszawą? Zbieracze podpowiadają
Gdzie na grzyby pod Warszawą? Zbieracze podpowiadają
Zarabiają prawie 50 tys. zł. Rekordowy popyt na specjalistów
Zarabiają prawie 50 tys. zł. Rekordowy popyt na specjalistów
Lego wprowadza największy zestaw Star Wars w historii. Oto cena
Lego wprowadza największy zestaw Star Wars w historii. Oto cena
Polski gigant rybny rośnie w siłę. Przejął spółkę z Belgii
Polski gigant rybny rośnie w siłę. Przejął spółkę z Belgii
Koniec najstarszej kawiarni w Rzymie. Dobił ją czynsz za 180 tys. euro
Koniec najstarszej kawiarni w Rzymie. Dobił ją czynsz za 180 tys. euro
Zakopane przegrało w sądzie. Nadal będzie pobierać opłatę
Zakopane przegrało w sądzie. Nadal będzie pobierać opłatę