Dziewięć milionów Polaków chce żyć bez tytoniu
Polska znalazła się na samym szczycie rankingu przeprowadzonego przez c, która zbadała zainteresowanie akcją "Help - dla życia bez tytoniu" w całej Europie.
22.07.2009 | aktual.: 24.07.2009 14:23
Jak się okazało, kampania ta cieszy się ogromnym poparciem wśród Polaków, którzy szukają porad, jak skutecznie walczyć z nałogiem. Odnotowaliśmy rekordową, ponad 9 milionową liczbę odsłon strony www.help-eu.com przez pierwszy miesiąc jej funkcjonowania. Kampania" Help - dla życia bez tytoniu" rozpoczęła się 31 maja 2009, a już ponad 1,4 miliona Europejczyków odwiedziło stronę internetową, na której zebrano 400 wskazówek jak poradzić sobie z tytoniowym problemem. Na nagraniach video 150 osób przedstawiło własne porady, w jaki sposób wyzwolić się z nałogu. Na początku listy jest Polska z ponad 9 milionami odsłon, w pierwszej piątce znalazły się również: Włochy (7,7 mln odwiedzin), Niemcy (7,5 mln odsłon) Francja (3,4 mln odwiedzin), Rumunia (3,2 mln odwiedzin), Grecja (2,7 mln odwiedzin).
Tematem przewodnim kampanii jest hasło „Jaka jest Twoja wskazówka?”, czyli w jaki sposób rzucić palenie, jak nie zacząć palić i jak poradzić sobie z problemem biernego palenia. Kampania Help znana jest ze swojej innowacyjności i interaktywności. Przez cały czerwiec 14 stacji telewizyjnych emitowało zabawne spoty prezentujące nietypowe wskazówki, jak walczyć z paleniem. Chłopak palący w plastikowej bańce, nastolatka całująca swojego chłopaka, kiedy częstowano ją papierosem i intrygująca dziewczyna z małpką na ramieniu - ci bohaterowie rozbawili wielu telewidzów. Ich absurdalne rady śmieszyły i zachęcały do odwiedzenia strony, na której można również włączyć się do akcji dodając własne porady.
JS