EMF chciałby zamknąć sprzedaż szkół językowych w maju-czerwcu
Warszawa, 19.02.2015 (ISBnews) - Empik Media & Fashion (EMF) chciałby zamknąć transakcję sprzedaży segmentu szkół językowych w maju lub czerwcu tego roku, poinformował agencję ISBnews prezes spółki Krzysztof Rabiański. W pierwszym półroczu powinien zakończyć się także proces wyjścia z segmentu mody.
Proces sprzedaży szkół językowych jest obecnie na etapie rozmów z potencjalnymi nabywcami za pośrednictwem wynajętego banku inwestycyjnego. "Chcielibyśmy sfinalizować ten proces w okolicach maja-czerwca" - powiedział ISBnews Rabiański.
Jednocześnie EMF kończy obecnie proces wychodzenia z segmentu mody. W grupie obecnie pozostają 44 sklepy z tego segmentu, skupione wokół marek Esprit, Aldo i River Island. Wstępne umowy sprzedaży lub zamknięcia zostały już podpisane.
"Przy sprawnych rozmowach myślę, że Esprit może zakończyć się w I kwartale. Jeśli chodzi o Aldo, najprawdopodobniej będzie to II kwartał. Ale generalnie w I półroczu temat powinien być zamknięty" - powiedział prezes.
W 2014 r. grupa EMF zamknęła lub sprzedała łącznie 75 sklepów segmentu moda na rynku polskim, rosyjskim i ukraińskim. Spółka podpisała też umowę z River Island w sprawie zamknięcia sklepów prowadzonych w ramach joint venture.
Grupa Empik Media & Fashion jest dystrybutorem produktów z kategorii media, rozrywka, lifestyle, artykuły dziecięce, odzież, obuwie, kosmetyki oraz kursy językowe. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion jako spółka holdingowa.
Kamila Wajszczuk
(ISBnews)