Empik ma konkurenta

Sklep internetowy Redcoon działający w dziesięciu krajach jest zainteresowany zakupem Merlin.pl. Empik, który chce go przejąć, nie komentuje tej oferty.

Empik ma konkurenta
Źródło zdjęć: © Wikipedia/CC | Gaj777

27.08.2010 | aktual.: 27.08.2010 09:32

9 sierpnia wysłano pismo, w którym został oficjalnie zgłoszony nasz akces na zakup sklepu Merlin.pl. Dalsze kroki uzależnione są od reakcji jego właścicieli – mówi „Parkietowi” Magdalena Zomrowska, prezes zarządu Redcoon Polska.

Firma nie podaje, czy zaproponowała cenę wyższą od kwoty 115 – 130 mln zł zaoferowanej w lipcu przez Empik Media & Fashion. W komunikacie Redcoon podaje także, że wcześniej wyrażał w imieniu grupy zainteresowanie zakupem, nie tylko związanego z Merlinem sklepu E-cyfrowe.pl, lecz przede wszystkim sklepu Merlin.pl.

Na rynku zaskoczenie

EM&F, który chce Merlina połączyć ze swoim sklepem Empik. com, sprawy zaskakującej oferty nie komentuje. – Umowa inwestycyjna dotycząca sprzedaży Merlin.pl na rzecz EM&F podpisana 8 lipca jest ostatecznie wiążąca. Jedynym warunkiem zawieszającym jest wydanie stosownej zgody przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – napisali we wspólnym oświadczeniu zarząd i akcjonariusze Merlina.

Jednocześnie podkreślają, że nie trwają żadne inne rozmowy ani negocjacje dotyczące spółki. Na sprawę zgody UOKiK zwraca też uwagę Redcoon. – Protesty wydawców książek i branży muzycznej dają podstawę do opinii, że do przejęcia może nie dojść – czytamy w komunikacie firmy. Analitycy nieoficjalnie uważają, że akcja Redcoon ma wymiar czysto reklamowy.

Redcoon sprzedaje w sieci głównie sprzęt elektroniczny. Firma powstała w Niemczech i dzisiaj działa w dziesięciu krajach, głównie zachodnioeuropejskich. Na swojej stronie internetowej podaje, że ma 4,8 mln unikalnych użytkowników oraz ponad 2mln klientów. Miesięcznie sprzedaje ok. 180 tys. sztuk towarów, nie podaje jednak żadnych wyników finansowych.

W Polsce działa od września 2008 r., jednak w ostatnich badaniach PBI Gemius za czerwiec w kategorii e-handel nie znalazł się wśród 20 najpopularniejszych sklepów i porównywarek cenowych.

Wolniejszy rozwój

Wczoraj wyniki ogłosił także EM&F. W drugim kwartale sprzedaż grupy, do której poza siecią Empik należą też takie sklepy jak Smyk, szkoły językowe oraz placówki wielu marek odzieżowych wzrosła o 3,3 proc., do 645,32 mln zł. Z kolei zysk netto z działalności podstawowej zwiększył się o 10,6 proc., do 20,2 mln zł.

Od początku roku narastająco przychody grupy wzrosły o 4,5 proc., do 1,245 mld zł, zysk netto z działalności kontynuowanej zmniejszył się zaś o 57,5 proc., do 10,74 mln zł. Na koniec czerwca sieć sprzedaży grupy liczyła 676 punktów. W drugim kwartale otwartych zostało 18 sklepów, a zamknięto pięć. Grupa uruchomiła pierwszy sklep nowej marki obuwniczej Dune, jej spółka Amersport z marką Converse weszła zaś do Rosji.

PARKIET
Piotr Mazurkiewicz

ofertauokikempik
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)