Empik przyznaje: Chcieliśmy, żeby Facebook skasował bojkot

Z Facebooka zniknął profil wzywający do bojkotowania sklepów Empik z powodu uczestnictwa w reklamach tej sieci handlowej Adama Darskiego „Nergala” oraz Marii Czubaszek. Firma potwierdza, że domagała się od Facebooka usunięcia strony, którą zdążyło polubić niemal 40 tys. osób. Równocześnie Empik odrzuca oskarżenia o cenzurę.

Empik przyznaje: Chcieliśmy, żeby Facebook skasował bojkot
Źródło zdjęć: © Empik

Profil „Świątecznych zakupów nie robię w Empiku” działał przez kilkanaście dni, zdobywając sporą popularność. Zniknął na początku grudnia. Katoliccy aktywiści zarzucili Empikowi, że w ten sposób uprawia cenzurę. Firma wyjaśnia w odpowiedzi, że nie mogła pozwolić na szarganie swojego dobrego imienia:

- Proszę się nie dziwić naszej reakcji i zgłoszeniu do Facebooka oraz postępowaniu samego Facebooka (który przychylił się do wniosku), skoro profil zawierał obraźliwe, znieważające, wprowadzające w błąd i niezgodne z prawdą informacje, naruszające dobra osobiste i prawa do znaku towarowego. Empik jest orędownikiem wolności słowa dopóki wszystko odbywa się legalnie, w poszanowaniu prawa – mówi nam Monika Marianowicz z Empiku.

Serwis parezja.pl zasugerował na swoich łamach, że Empik na skutek protestów wycofał się z wykorzystywania wizerunków Darskiego oraz Czubaszek, bo plakaty z dwójką celebrytów zniknęły z niektórych salonów sieci. Firma zapewnia, że nic takiego nie miało miejsca:

- Kampania jest kontynuowana (zarówno w TV, prasie, jak i w salonach Empik). Zgodnie z planem miała przebiegać z różnym natężeniem na poszczególnych platformach. W ostatnich dniach część plakatów tzw. generycznych (wyłącznie z hasłami reklamowymi) zniknęła z salonów, żeby zrobić miejsce na materiały promocyjne, które komunikują konkretne produkty i premiery – mówi nam rzeczniczka Empiku.

Sieć ruszyła ze swoją kampanią reklamową na początku listopada. Akcja bojkotu nabrała rozpędu po ostrej wypowiedzi arcybiskupa warszawsko-praskiego Henryka Hosera. Zwierzchnik stołecznej diecezji zabrał głos w sprawie Empiku dzień po pojawieniu się w internecie nawoływań do bojkotu. Na antenie Radia Warszawa arcybiskup stwierdził, że nie można tolerować desakralizacji Bożego Narodzenia.

Firma zaznacza, że jej reklamy nie odnoszą się wprost do Bożego Narodzenia, a kampania jest neutralna światopoglądowo.

- Chcemy stanowczo podkreślić, że nie zgadzamy się na zarzuty rzekomego promowania przez Empik aborcji i satanizmu. To wprowadzanie w błąd opinii publicznej. W kampanii nie promujemy żadnych postaw, idei, przekonań, ale w sposób neutralny prezentujemy ofertę produktową, inspiracje na prezenty - przekonuje rzeczniczka sieci.

Wybrane dla Ciebie

Przebieraniec wrócił na Krupówki w nowym stroju. Mandaty nie działają
Przebieraniec wrócił na Krupówki w nowym stroju. Mandaty nie działają
Sprzedawcy jagód załamują ręce. "Przy drogach po kilka słoików"
Sprzedawcy jagód załamują ręce. "Przy drogach po kilka słoików"
100 zł za kurki. Grzybiarze narzekają na kiepski sezon
100 zł za kurki. Grzybiarze narzekają na kiepski sezon
Jednoczesna emerytura z ZUS i KRUS. Oto kiedy jest to możliwe
Jednoczesna emerytura z ZUS i KRUS. Oto kiedy jest to możliwe
Licealista z Olsztyna najlepszy na świecie. Dominacja Polski w Dubaju
Licealista z Olsztyna najlepszy na świecie. Dominacja Polski w Dubaju
Kupiłeś łyżkę w TEDi? Lepiej jej nie używaj. Właśnie ją wycofują
Kupiłeś łyżkę w TEDi? Lepiej jej nie używaj. Właśnie ją wycofują
Zalewają nas sklejką z Rosji. Właśnie trafili na listę sankcyjną MSWiA
Zalewają nas sklejką z Rosji. Właśnie trafili na listę sankcyjną MSWiA
Drastyczne różnice w cenach porzeczek. Czerwone zniknęły z rynku
Drastyczne różnice w cenach porzeczek. Czerwone zniknęły z rynku
Nowa moneta 10 zł od czwartku w obiegu. Oto jak wygląda
Nowa moneta 10 zł od czwartku w obiegu. Oto jak wygląda
Pojechali pociągiem do Chorwacji. Narzekają na warunki jak z lat 90-tych
Pojechali pociągiem do Chorwacji. Narzekają na warunki jak z lat 90-tych
Makaron Świątek. Lubella pyta internautów, jak go nazwać. Oto pomysły
Makaron Świątek. Lubella pyta internautów, jak go nazwać. Oto pomysły
Wielki sukces pracowników. Firma zgodziła się na większość postulatów
Wielki sukces pracowników. Firma zgodziła się na większość postulatów