Esotiq & Henderson rusza na podbój Niemiec
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, ESOTIQ&Henderson realizuje ekspansję na rynek niemiecki. Firma podpisała nowe umowy na własne sklepy marki ESOTIQ w dwóch lokalizacjach w Stuttgarcie.
29.10.2014 | aktual.: 29.10.2014 16:07
W ciągu najbliższych dwóch lat spółka planuje stale powiększać sieć salonów ESOTIQ na terenie Niemiec i Europy zachodniej.
Ekspansja ESOTIQ&Henderson na Zachód to kolejny krok planu rozwoju sieci ESOTIQ oraz zwiększaniu rozpoznawalności marki na arenie międzynarodowej. Na mocy podpisanych umów w Stuttgarcie powstały dwa salony własne marki ESOTIQ, zlokalizowane w nowo powstałych centrach handlowych. Pierwszy mieści się w Centrum Handlowym Gerber, umiejscowionym w samym centrum Stuttgartu. Natomiast drugi, w nowomodnej Galerii Handlowej Milaneo. Oba salony zostały otwarte na przełomie września i października i są zgodne z konceptem całej marki.
„Niemcy to bardzo dojrzały rynek, znacznie bardziej pojemny niż polski. Największy rynek odzieżowy w Europie i jeden z czołowych na świecie. Statystyczny Niemiec wydaje na ubrania kilkukrotnie więcej niż statystyczny Polak. Dla polskich marek to bardzo atrakcyjne miejsce zbytu. ESOTIQ to marka, która stawia na rozwój i stale poszukuje nowych możliwości ekspansji. Chcemy, żeby nasza marka była obecna nie tylko w garderobie polskiej klientki, ale również tej poza granicami naszego kraju. Otwarcie salonów w Stuttgarcie realizuje naszą strategię ekspansji, która zakłada otwieranie nowych punktów w czołowych lokalizacjach największych miast Niemiec i Europy Zachodniej – mówi prezes zarządu E&H Adam Skrzypek.
ESOTIQ&Henderson, firma notowana na GPW NewConnect w Warszawie od 2011 roku, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek na rynku bieliźniarskim. Marka ESOTIQ to lider w produkcji i sprzedaży ekskluzywnej bielizny damskiej na polskim rynku.
Obecnie sieć ESOTIQ liczy ponad 200 salonów na terenie kraju. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy firma odnotowała wzrost przychodów na poziomie 4%, podczas gdy drugi kwartał zamknęła z wynikiem 17,2% wzrostu przychodu. Najnowsze wyniki firmy pokazują, że – pomimo turbulencji na rynku - koniunktura w branży jest dobra. Unikalne projekty ESOTIQ powstają między innymi przy współpracy z top modelką Joanną Krupą oraz domem mody EVA MINGE.