Trwa ładowanie...
d1hfg0s

Ferro pod koniec '11 lub w I kw. '12 przedstawi pięcioletnią strategię rozwoju grupy

30.06. Warszawa (PAP) - Ferro pod koniec tego roku lub w I kwartale roku 2012 przedstawi strategię grupy na najbliższe 5 lat. Nie znajdzie się w niej jednak prognoza finansowa -...

d1hfg0s
d1hfg0s

30.06. Warszawa (PAP) - Ferro pod koniec tego roku lub w I kwartale roku 2012 przedstawi strategię grupy na najbliższe 5 lat. Nie znajdzie się w niej jednak prognoza finansowa - powiedziała dziennikarzom prezes spółki, Aneta Raczek. W ciągu najbliższych lat Ferro będzie dążyć do pozycji lidera na rynkach: polskim, czeskim, słowackim i rumuńskim. Pierwsze efekty połączenia z Novaservis będą widoczne już w tym roku. W ciągu najbliższych 3 lat spółka nie planuje kolejnych przejęć.

"Jesteśmy w trakcie przygotowywania długoterminowej strategii działania grupy. Będzie ona dotyczyła poszczególnych rynków, na których chcemy się rozwijać, modeli dystrybucji oraz portfolio produktowego. Na razie nie planujemy publikacji prognoz finansowych, musimy poczekać na ustabilizowanie się otoczenia makroekonomicznego" - poinformowała Raczek.

"Strategię przedstawimy pod koniec 2011 r. lub w I kwartale roku przyszłego, będzie ona pięcioletnia" - dodała.

Po przejęciu spółki Novaservis w kwietniu br. Ferro utrzymało drugą pozycję na rynku polskim, stało się liderem w Czechach i wiceliderem na Słowacji. Sprzedaż grupy rozwija się także dynamicznie na rynku rumuńskim.

d1hfg0s

"Są to cztery podstawowe rynki, na których będziemy intensyfikować swoje działania. W przeciągu kilku lat chcemy być tam liderem na rynku baterii i armatury przepływowej" - powiedziała prezes Ferro.

"Nawet w tym roku możliwe będzie zdobycie pierwszej pozycji na rynku słowackim. W Rumunii obecnie jesteśmy na drugim lub trzecim miejscu. W Polsce chcemy zbliżyć się w kolejnych latach do lidera. Obecnie różnica między nami wynosi ok. 15 proc., więc w perspektywie trzyletniej jej przeforsowanie jest niewykonalne" - dodała.

Grupa Ferro umocni także swoją pozycję w Czechach m.in. dzięki zwiększonej obecności w sieciach tamtejszych marketów budowlanych.

W III i IV kwartale na rynek polski trafią pierwsze produkty Novaservis pod marką Novatorre oraz Metalia. W tym samym czasie na rynki, na których obecna jest czeska spółka wejdzie asortyment Ferro pod matkami Ferro oraz Weberman.

d1hfg0s

"Dzięki temu, już w tym roku będzie widać pierwsze rezultaty wykorzystania synergii między obiema spółkami. Pełne efekty przeprowadzonej akwizycji zaobserwujemy w kolejnych latach" - podała Raczek.

W przeciągu najbliższych 3 lat Ferro nie przewiduje realizacji kolejnej transakcji przejęcia, jednak w dalszej perspektywie jej nie wyklucza.

"Teraz jest czas na skonsumowanie efektów przejęcia Novaservis. Transakcja była dość wymagająca pod względem kapitałowym. W ciągu kolejnych trzech lat nie zamierzamy przejmować kolejnego podmiotu, ale w dalszych latach nie wykluczamy akwizycji" - dodała Raczek. (PAP)

jow/ ana/

d1hfg0s
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1hfg0s