Trwa ładowanie...
dv5gs7w
giełda
24-04-2017 14:31

FFR: 2/3 firm rodzinnych chce rozwijać kompetencję dot. inteligencji społecznej

Warszawa, 24.04.2017 (ISBnews) - Najbardziej pożądaną kompetencją przyszłości, którą zamierza rozwijać ok 67 % firm rodzinnych jest inteligencja społeczna, wynika z badania "Kompetencje przyszłości w firmach rodzinnych" przeprowadzonego przez Fundację Firm Rodzinnych (FFR) we współpracy z firmą doradczą EY i Bankiem Pekao.

dv5gs7w
dv5gs7w

Kategoria inteligencji społecznej rozumiana jest w raporcie jako umiejętności miękkie w zarządzaniu firmą, tj. empatia, pogłębianie relacji z innymi ludźmi i rozumienie ich potrzeb.

"Należy docenić współcześnie wartość inteligencji społecznej. Robotyzacja, big data, cyfryzacja - o tym mówi się obecnie bardzo wiele, ale nic nie jest w stanie zastąpić obszarów, które pozwalają na rozwijanie się zespołów, ich motywowanie i umiejętne zarządzanie nimi" - powiedziała koordynator projektów w FFR Eleni Tzoka-Stecka podczas konferencji prasowej.

Kolejne, kluczowe kompetencje wspierające rozwój firm rodzinnych, które brane są pod uwagę przez owe firmy to nieszablonowe myślenie adaptacyjne - ok. 60% firm rodzinnych uważa, że posiada tę kompetencję i zamierza ją dalej rozwijać, zaś biegłość w nowych mediach - 51,5%.

Połowa badanych firm uważa również, że radzenie sobie z przeładowaniem informacyjnym stanowi obszar, na którym należy się skupić w przyszłości.

dv5gs7w

Z raportu wynika również, że firmy rodzinne w swojej ocenie najlepiej radzą sobie w obszarze relacji z klientami - 88,1% badanych ocenia się wysoko lub bardzo wysoko. Na drugim biegunie w ocenie znalazły się posiadane kompetencje w obszarze nowych technologii, gdzie tylko 42,1% badanych firm oceniło je jako wysokie lub bardzo wysokie.

Współczesne wyzwania stojące przed firmami rodzinnymi to zarządzanie przedsiębiorstwem połączone z planowaniem dalszego rozwoju - 95,2% wskazań wśród liderów firm rodzinnych i 92,1% pozostałych firm rodzinnych, utrzymanie pracowników - odpowiednio: 90,5% i 86,3%. dostęp do kapitału oraz koszty - odpowiednio: 88,9% i 79,9% wskazań. Ponadto firmy rodzinne borykają się wciąż z niestabilnym systemem regulacyjnym, prawnym i podatkowym - dla 71,4% badanych liderów firm rodzinnych stanowi to problem oraz 69,8% pozostałych firm rodzinnych.

"Obecne nie najlepsze otoczenie podatkowe i regulacyjne może być zagrożeniem dla wdrażania innowacji związanych z technologią. Regulacje nie nadążają za współczesnym rozwojem technologii i stoją na straży dotychczasowych struktur. Będziemy mieć presję nowego świata kreatywnego, technologicznego, wywieraną na świat analogowy obecny w administracji rządowej" - powiedział prezydent Centrum im. Adama Smitha Andrzej Sadowski podczas konferencji prasowej.

Raport został przeprowadzony w formie wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo (CATI) na próbie 202 firm rodzinnych w dniach 9-21 stycznia 2017 r.

(ISBnews)

dv5gs7w
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dv5gs7w